Кой ще пострада най-много от промените в правилата?

Деветият кръг от сезона във Формула 1 носи сериозни промени в техническите правила – ограничаване на огъването на предните крила. ФИА обяви преди началото на сезона, че ще намали толеранса за огъването на хоризонталните елементи от 15 на 10 милиметра, но влизането в сила на новите правила беше отложено за Гран При на Испания.

ФИА реши да въведе първите ограничения за огъването на плоскостите на задните крила още за първия кръг в Австралия, а след това допълнително затегна тези ограничения. Но отлагането на промените за предните крила за Испания беше обяснено с това, че федерацията не иска да зачеркне работата на отборите, свършена през зимата за развитието на колите, както и да даде време на тимовете, за да се подготвят за промените.

Може ли Норис да спечели и в Барселона?

В месеците преди уикенда в Испания поредица спекулации сочиха, че Макларън ще загуби най-много от промените в правилата, но досега MCL39 се е справил с всички технически прегледи. Но пък ФИА насочи няколко технически директиви срещу решения на Макларън – охлаждането на гумите и на спирачките са идеален пример за това, но засега това не дава ефект.

Тим шефът на Макларън Андреа Стела неуморно повтаря, че новите ограничения няма да се отразят на представянето на световните шампиони при конструкторите, но пък босът на Ферари Фредерик Васьор е на мнение, че ни очакват сериозни промени в разпределението на силите. През уикенда ще разберем ще има ли промени в представянето на автомобилите и какви ще са те.

Физикела: С нас Любо Руйков ще направи крачката към Формула 4
Програма на уикенда за Гран При на Испания във Формула 1

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти