Има ли шанс Джоу да кара за Кадилак?
Влизането на Кадилак във Формула 1 набра скорост през изминалата седмица и дебютът на 11-я отбор в световния шампионат се очаква за началото на сезон 2026. Това, разбира се, веднага даде старт и на спекулациите за това кои може да се пилотите на бъдещия тим.
Медиите в цял свят спекулират по темата, но швейцарският вестник Blick обърна внимание на надеждите на Гуаню Джоу да бъде титуляр за Кадилак. Китаецът ще загуби мястото си в Заубер в края на този сезон, а и явно няма да успее да се пребори за мястото на резерва във Ферари.
Мениджърът на Колапинто критикува Уилямс
Но Джоу има някои много силни козове. С него идват сериозни спонсори, които ще подсилят бюджета на Кадилак и освен това – Китай, а не САЩ е най-важният пазар за едната от трите основни марки на гиганта Дженерал Мотър. За миналата година Кадилак има над 180 000 продадени коли в Китай и почти 150 000 в Щатите. Гигантът GM вече построи завод в Китай и там произвежда моделите на Кадилак за местния пазар.
Вече 20 години Мерцедес задвижва Люис Хамилтън във Формула 1
Ако Джоу все пак успее да се договори с Ферари и получи роля в тима това ще е важно, тъй като от 2026 Кадилак ще използва задвижващи системи на италианците. Също така се очаква, че начело на тима на Кадилак да застане Греъм Лаудън, който вече посъбра опит на такава позиция в несъществуващия отбор Маруся. Лаудън има отлични отношения с Ферари, а засега все още е само изпълнителен съветник на Кадилак – същата позиция, която заема в Алпин Флавио Бриаторе, който на практика ръководи френския отбор.