Баная определи повратния момент в развитието на Дукати
Действащият двукратен световен шампион в MotoGP Франческо Баная посочи кой е бил повратният момент в развитието на мотора на Дукати.
Италианецът посочи сезон 2020 като ключовият момент, който е трансформирал съдбата на марката от Борго Панигале. Тогава той все още караше за тима на Прамак, но с модела за 2020 година, който беше адаптиран за тогавашния лидер на Дукати Андреа Довициозо.
По думите на Баная обаче, в хода на въпросната кампания в Дукати са осъзнали как по-лесно да адаптират своя мотор към различните стилове на пилотиране, които пилотите имат. Най-много внимание е било обърнато на двигателното спиране, чието използване според Баная прави най-голямата разлика между отделните състезатели.
Баная обвини Маркес за удара помежду им
„Промяната дойде, когато инженерите в Дукати разбраха, че пилотите могат да имат много различни стилове на пилотиране. Беше през 2020. През 2019 ситуацията между заводския отбор и сателитните екипи беше много по-различна, отколкото е сега.„Моята най-голяма трудност беше спирането, защото аз не можах да правя това, което исках с двигателното спиране. Но щом започнахме да го променяме през 2020, когато двигателното спиране започна да се адаптира към всеки пилот, представянето ни започна да се подобрява.„Аз използвах напълно противоположни настройки на двигателното спиране спрямо Довициозо, който беше отправната точка. Веднага щом започнахме да променяме настройките моторът започна да завива повече и да държим по-добра скорост в завоите.„Хубавото на мотора сега е, че той може да се адаптира към много различни стилове на пилотиране. Нямаме само една настройка на двигателното спиране и подаването на газта, защото всеки пилот има различни нужди и работим по собствените си настройки всеки уикенд“, каза Баная.
Сходен коментар направи и неговият бъдещ съотборник Марк Маркес, който през уикенда спечели своята първа победа на борда на Дукати. Испанецът триумфира в Гран При на Арагон, която беше неговият 12-ти уикенд с Дукати след 11 сезона с Хонда.
Повече от 1000 дни по-късно Марк Маркес отново е на върха в MotoGP
„Когато пристигнем на някоя писта ние имаме данните от пилотите на Дукати от предходната година, но особено с двигателното спиране, всеки пилот си има собствен стил. И на това отделяме повече време, за да прецизираме настройките за моя стил.