Повече от 1000 дни по-късно Марк Маркес отново е на върха в MotoGP
Точно 1043 дни след своята последна победа в дълго състезание в MotoGP Марк Маркес се върна на върха на почетната стълбичка в кралския клас. Пилотът на Грезини Дукати стори това с едно безгрешно каране в Гран При на Арагон, която той спечели с аванс от 4.7 секунди преди Хорхе Мартин.
По този начин той донесе втори пореден успех за екипа на Грезини на „Моторланд Арагон“, където преди две години победата беше за Енеа Бастианини. През миналата година Гран При на Арагон не беше част от календара на MotoGP.
Днешното състезание ще се запомни с отпадането на Франческо Баная, който напусна надпреварата след контакт с Алекс Маркес в 18-та обиколка, когато двамата спореха за третото място. За световния шампион това е втора неделна нула за сезона и с нея той регистрира загуба от цели 20 точки от Мартин в битката за титлата.
След катастрофата между Баная и Алекс Маркес на третото място завърши Педро Акоста, за когото това е първо качване на подиума в дълго състезание от Гран При на Америките през април. Брад Биндър и Бастианини оформиха челната петица в Гран При на Арагон, а в топ 10 попаднаха още Франко Морбидели, Фабио Ди Джанантонио, Марко Бедзеки, Алекс Ринс и Джак Милър. Точки от 12-ия кръг за сезон 2024 взеха още Алейш Еспаргаро, Такааки Накагами, Аугусто Фернандес, Йоан Зарко и рожденикът Жоан Мир.
В генералното класиране Мартин остава начело с 299 точки и аванс от 23 пред Баная след нулата на световния шампион днес. А с победата си на „Моторланд Арагон“ Марк Маркес се връща в тройката с актив от 229 пункта, с един повече от Бастианини.
Хорхе Мартин дръпна сериозно на Баная в битката за титлата
Изключително интересната битка за титлата в MotoGP през 2024 година продължава още следващата седмица с Гран При на Сан Марино на „Мизано“. Именно на италианското трасе беше последната победа на Марк Маркес преди днешния ден, а тази година то ще приеме два старта, които ще бъдат разделени от две седмици.
Най-интересното от Гран При на Арагон:Старт на състезанието - Отличен старт на Марк Маркес, който бе проблем поведе пред Акоста и Алекс Маркес в първия завой. Баная отново превъртя задната гума и потъна до седмото място.
1/23 - Мартин влезе в тройката, изпреварвайки Алекс Маркес в седмия завой.
Оливейра, който беше точно пред Баная, напусна състезанието след падане в последния завой в края на първия тур.
2/23 - Атака на Мартин срещу Акоста за второто място в спирането за "Обратния тирбушон", при която се стигна до контакт между двамата и те напуснаха трасето, но запазиха позициите си. Това обаче позволи на лидера да се откъсне на 1.8 пред тях.
Втората атака на Мартин срещу Акоста обаче беше безкомпромисна и той изпревари младия си сънародник на дългата обратна права. Пасивът му спрямо Марк Маркес достигна 2.1 секунди.
3/23 - Мартин с най-бърза обиколка от началото на състезанието, която му позволи да навакса част от изоставането си от Марк Маркес, но разликата между двамата си остана над 2.0 секунди.
4/23 - Алекс Маркес се върна в тройката, изпреварвайки Акоста на старт-финалната права. Морбидели също пробва атака в първия завой, но не успя да спре навреме и остана зад Акоста.
Марк Маркес отговори на бързата обиколка на Мартин и в четвъртия тур беше с 0.3 по-бърз от пилота на Прамак.
7/23 - Бастианини пробва атака срещу Милър за деветото място в петия завой, но отвори прекалено много кривата и не само остана зад пилота на КТМ, но и загуби позиция от Бедзеки.
9/23 - Грешка на Морбидели в петия завой, която позволи на Баная, Биндър и Бедзеки да ги изпреварят. Световният шампион се изкачи на петото място, на малко повече от секунда зад Акоста.
10/23 - Авансът на Маркес пред Мартин в края на десетия тур беше 3.2, а на свой ред Мартинатора имаше преднина от 4.3 пред Алекс Маркес. По-назад Баная настигаше Акоста в битката за четвъртото място.
11/23 - Неточност на Акоста в спирането за "Обратния тирбушон", но испанецът запази позицията си пред Баная и Биндър, които се залепиха за него.
Втора грешка за Акоста в рамките на обиколката, която не остана ненаказана от Баная. Италианецът излезе на четвъртото място, след като Акоста отвори прекалено много траекторията в дългия последен завой.
13/23 - Десет тура преди финала Баная се движеше на 1.3 зад Алекс Маркес, като само в 13-ия тур навакса повече от половина секунда на пилота на Грезини. Отпред Маркес водеше с над 3.5 пред Мартин, който пък имаше аванс от 5.8 пред Алекс Маркес.
16/23 - Баная почти догони Алекс Маркес в спора за третото място, като разликата между двамата падна до само 0.2 секунди преди финалните седем тура. В челото Марк Маркес имаше аванс от 4.3 пред Мартин, чиято преднина пред Алекс Маркес беше 6.5.
18/23 - Грешка на Алекс Маркес на влизането в "Автобусната спирка", която даде шанс на Баная да го атакува от външната страна на 13-ия завой, но се стигна до контакт между двамата и те напуснаха състезанието.
Повторенията показаха, че Баная тръгна да затваря прекалено рано траекторията и Алекс Маркес нямаше къде да отиде, което доведе до контакта между двамата.
20/23 - Три тура преди финала Марк Маркес продължаваше да води убедително и имаше аванс от 4.9 секунди пред Мартин, който пък имаше преднина от 10.0 пред Акоста.
Финал - Марк Маркес отново ликува в MotoGP, Хорхе Мартин с много ценно второ място, а Педро Акоста се завръща на подиума в кралския клас.