МОК ще продължи да разрешава все повече реклами на спонсори в бъдеще
От селфита с телефони Samsung на подиума до различни продукти на Louis Vuitton, Олимпийските игри в Париж разшириха обхвата за рекламиране на спонсори както никога досега и тази тенденция ще продължи и в бъдещите олимпиади, казаха от Международния олимпийски комитет.
МОК отчете приходи от 2,295 милиарда долара от най-големите си спонсори за периода 2017-2021, вторият по големина източник на приходи за олимпийското движение след телевизионните оператори, които са платили 4,544 милиарда долара за същия период.
В париж не се показва реклама на нито едно от спортните съоръжения, където олимпийските кръгове са единствените видими лога за публиката по света. Но спонсорите и телевизионните оператори в Париж се радват на повече комерсиални възможности за позициониране на продукти или за използване на влиятелни лица и коментатори на знаменитости, като американския рапър Снуп Дог, за да се докоснат до по-млада публика и пазари. От МОК казаха, че приемат тази промяна и я подкрепят.
"Игрите са уникални от всички други големи международни спортни събития, тъй като нямат реклама на игралното поле. Опитваме се да работим с нашите партньори, за да имаме органична интеграция и начини да популяризираме техните продукти", каза на пресконференция Ан-Софи Вумар, управляващ директор на отдела за телевизия и маркетинг на Международния олимпийски комитет.
От аматьорското си начало до постепенното комерсиализиране на Игрите след 1980 година, Олимпиадите отдавна се превърнаха в събитие със стойност няколко милиарда долара. Но при сегашния президент Томас Бах, който пое управлението през 2013-а, общият брой на водещите спонсори, които подписват сделки за няколко олимпиади директно с МОК, а не с градовете-домакини, се увеличи до 15 от лимит от 11, определен някога от неговия предшественик Жак Рох.