Амбициозна стратегия донесе победата на Ръсел на "Спа"
Амбициозна стратегия със само едно спиране в бокса донесе втората победа за сезона във Формула 1 на Джордж Ръсел, който в последните обиколки трябваше да парира атаките на съотборника си Люис Хамилтън.
Ръсел направи своето единствено спиране в края на десетата обиколка и после по негово предложение той остана на пистата до финала, за да спечели с 0.5 секунди пред съотборника си, чийто гуми бяха с 16 обиколки по-нови от тези на победителя. На 1.1 зад Ръсел финишира и Оскар Пиастри, който също беше много бърз в края на дистанцията.
Тръгналият първи Шарл Леклер завърши на четвъртото място, точно преди двамата лидери в генералното класиране Макс Верстапен и Ландо Норис. Карлос Сайнц направи много дълъг първи стинт с твърдите гуми, но в крайна сметка остана на седмото място пред Серхио Перес, Фернандо Алонсо и Естебан Окон, които оформиха зоната на точките. Бонус точката за най-бързия тур стана притежание на Перес, който спря за меките гуми два тура преди финала.
В общото подреждане Верстапен остава начело с актив от 275 точки и аванс от 78 пункта пред Норис. Трети с пасив от 101 точки спрямо лидера е Леклер. С победата си днес Ръсел се изкачи с едно място напред в класирането и със 141 точки той заема седмата позиция.
Верстапен ще летува с комфортен аванс в челото на Формула 1 (обновена)
За пилотите и отборите от Формула 1 сега предстои заслужената едномесечна лятна пауза, а първото състезание след нея ще бъде за Гран При на Нидерландия. Състезателният уикенд на „Зандвоорт“ ще се проведе между 23 и 25 август.
Най-интересното от състезанието за Гран При на Белгия във Формула 1:Старт - Отличен старт за Леклер, който запази първото място пред Хамилтън, който изпревари Перес на изхода от първия завой. По-назад Норис загуби две места, а Верстапен спечели едно в първата крива.
1/44 - Перес пробва да си върне второто място в спирането за "Льо Комб", но Хамилтън се защити перфектно.
Верстапен изпревари Албон за деветото място, въпреки че остана от външната страна на спирането за "Автобусната спирка".
2/44 - Норис атакува Сайнц в спирането за "Льо Комб", но спря прекалено късно и напусна пистата, след което върна позицията на испанеца. Зад него Верстапен изпревари Алонсо и се озова на осмото място, точно зад Норис.
3/44 - Хамилтън поведе със сравнително лесна атака срещу Леклер с помощта на DRS на правата "Кемъл".
4/44 - Хамилтън успя да се измъкне от DRS зоната на Леклер за една обиколка с чиста писта пред себе си.
5/44 - Пиастри започна да притиска Перес в битката за третото място с помощта на DRS системата на "Кемъл". Мексиканецът не разполагаше с нея, тъй като беше на малко над секунда зад Леклер.
6/44 - Хамилтън с интересно оплакване по радиото, че нещо около краката му в кокпита се движи.
8/44 - В челото авансът на Хамилтън мина границата от 1.5 секунди, а Леклер водеше с повече от 2.1 пред Перес, който с една много бърза обиколка успя да изкара Пиастри от своята DRS зона. По-назад спиранията в бокса започнаха за пилотите от втората половина на класирането.
10/44 - Ръсел и Верстапен влязоха в бокса за първите си спирания. И двамата преминаха от средно твърдите към твърдите сликове, с които да направят вторите се серии от обиколки. Те се върнаха на пистата на 13-та и 14-та позиция, но Ръсел моментално изпревари Цунода, за да се изкачи на 12-то място.
11/44 - Хамилтън, Перес и Пиастри също спряха в бокса. Единствено Пиастри загуби позиция от спрелия по-рано Ръсел, но си върна загубеното в спирането за "Льо Комб". Перес смени старите си средно твърди гуми с нови такива, докато Хамилтън и Пиастри преминаха към твърдите.
12/44 - И Леклер посети механиците си, връщайки се на пистата зад Хамитлън, но пред Перес, който загуби много време зад Строл в предходния тур.
13/44 - Пиастри влезе във виртуалната тройка с помощта на DRS на правата "Кемъл", където той задмина Перес.
14/44 - От пилотите в челото единствено Сайнц и Норис все още не бяха спирали и съответно бяха на временна първа и втора позиция, но губеха време от преследвачите си, които бяха с доста по-свежи сликове. Сайнц беше единственият, който стартира с твърдите гуми, което обяснява по-дългия му първи стинт.
15/44 - Норис в бокса за твърди гуми. Очаквано британецът се върна на пистата зад Верстапен, но гумите му бяха с пет тура по-свежи. Разликата между двамата беше 5.5 секунди.
20/44 - Сайнц най-накрая направи първото си и може би единствено спиране в бокса днес, преминавайки от твърдите към средно твърдите гуми. Испанецът се върна на пистата на осмото място, на 4.1 зад Норис.
21/44 - Ръсел не остави шанс на Перес да се защити на правата "Кемъл" и изпревари пилота на Ред Бул в битката за четвъртото място на пистата. В края на обиколката Перес влезе за втори път в бокса и се отмести от пътя на съотборника си Верстапен. Мексиканецът премина към твърдите гуми, с които да се опита да стигне до финала.
22/44 - Норис, който беше с по-свежи с пет обиколки гуми, влезе в DRS зоната на Верстапен, който не разполагаше с DRS, тъй като изоставаше с близо две секунди от Ръсел.
23/44 - Грешка на Норис в "Автобусната спирка", след като британецът спря много късно за нея и трябваше да скъси втората част на шикана, но не спечели предимство.
25/44 - Второ спиране в бокса за Леклер, който отново заложи на твърдите сликове в опита си да прескочи Хамилтън, но обслужването на монегаска продължи по-дълго от желаното. Стопът му беше 3.4 секунди. Забавянето дойде от проблем с поставянето на задна лява гума.
26/44 - Очаквано Хамилтън отговори на хода на Леклер и спря за втори път, запазвайки позицията си пред Леклер. Разликата между двамата беше 2.5 секунди. Седемкратният шампион се върна на пистата на 2.3 зад Сайнц.
27/44 - Въпреки доста старите си гуми Пиастри успя да запише най-бързата обиколка от началото на състезанието. Тези обиколки бяха много важни за австралиеца в битката му с Хамилтън и Леклер за победата. По радиото Пиастри каза, че чистият въздух е "цар".
28/44 - Много къс втори стинт за Сайнц, който се върна към твърдите гуми след само седем тура със средно твърдите. Заедно с него в бокса влезе и Верстапен, който трябваше да се върне към средно твърдите, тъй като нямаше втори комплект твърди.
29/44 - Обиколка след Верстапен и Норис спря за втори път и подобно на Сайнц също премина към твърдите сликове. Важното за британеца бе, че той запази позицията си пред Сайнц.
30/44 - Перес пропусна Верстапен за първото място в средата на обиколката. На по-малко от секунда зад мексиканеца беше и Норис.
Пиастри влезе в бокса, но допусна грешка в спирането си, което забави малко неговия стоп. Австралиецът се върна на 4.1 зад Леклер и беше с гуми с пет обиколки по-нови.
31/44 - Норис не срещна затруднения срещу Перес и се изкачи на временното шесто място. В челото Ръсел още не беше спирал за втори път.
32/44 - След като изпревари Перес, Норис много бързи влезе в DRS зоната на Верстапен, който беше с по-меки и по-стари гуми.
34/44 - Пиастри влезе в DRS зоната на Леклер и започна да притиска монегаска за третото място на пистата.
35/44 - Първа атака на Пиастри, но остана от външната страна в спирането за "Льо Комб" и не успя да изпревари Леклер.
36/44 - Леклер нямаше отговори за втората атака на Пиастри и този път трябваше да отстъпи третото място, въпреки че отново Пиастри остана от външната страна на "Льо Комб". Австралиецът беше на 5.5 зад Хамилтън, който пък се движеше на 3.8 зад Ръсел.
38/44 - Ръсел губеше по близо секунда на обиколка от Хамилтън, като основната загуба идваше във втория сектор, в който сцеплението е най-ключово и доста по-свежите гуми на Хамилтън даваха сериозно предимство на седемкратния шампион. Дистанцията между двамата беше 1.9 секунди шест тура преди финала.
39/44 - Сайнц се изкачи на седмото място с атака срещу Перес в спирането на "Льо Комб".
41/44 - Хамилтън направи своята първа атака срещу Ръсел в битката за първото място, но не беше достатъчно близо в спирането за "Льо Комб" и трябваше да остане зад съотборника си.
42/44 - Този път Хамилтън беше по-близо в подхода за "Льо Комб", но отново не успя да изпревари Ръсел. Тази битката между пилотите на Мерцедес позволяваше на Пиастри да ги настига с по 1.4 секунди на обиколката. Австралиецът беше на 1.8 зад Хамилтън.
43/44 - Ръсел направи по-добро излизане от "Сурс", което му позволи отново да запази първото си място в спирането за "Льо Комб".
44/44 - Дребна неточност на Хамилтън в "Сурс" му коства и последния шанс за атака срещу Ръсел в спирането за "Льо Комб".
Финал - Ръсел оцеля и спечели за трети път във Формула 1, Хамилтън оформи двойния успех на Мерцедес в Белгия, Пиастри завърши трети на "Спа".