Еспаргаро: Свърших си работата в Априлия
По-рано тази година Алейш Еспаргаро обяви края на своята състезателна кариера в MotoGP, която стартира през 2009 година. В голяма част от това време испанецът караше неконкурентни машини, но през последните две-три години това се промени.
През 2022 той спечели първата си победа в кралския клас, а през миналата добави още две, включително в домашната си Гран При на Каталуния в Барселона. Освен това той има спечелени още два спринта и общо шест полпозишъна.
По-голямата част от тези успехи бяха постигнати с екипа на Априлия, за който Еспаргаро кара от началото на 2017 година насам. Първоначално италианската марка беше в дъното на класирането, но постепенно, с много усърдна работа от страна на целия тим, тя се придвижи до челото на подреждането и започна да се бори с водещите производители.
Догодина Еспаргаро ще остане част от MotoGP, но в ролята на тестов пилот в Хонда. Надеждата на испанеца е той да помогне на японската марка да направи сходен, но по-бърз прогрес, като този на Априлия, в чиято основа беше той.
Алейш Еспаргаро става тест пилот на Хонда
„Това е добра възможност и съм горд, че се присъединявам към Хонда. Говорих с големите шефове от Япония и те наистина вярват в мен, което ме накара да приема тяхното предложение. Ще се опитам да подобря техническото ниво на мотора, което направих и в Априлия, но ще бъде и отборен играч, ще работя със състезателните пилоти, ще съм в гаража, ще се опитам да пресъздам настроението, което имаме в Априлия. Това им е нужно, не само техническата страна на нещата. Ще се опитам.„На тях им липсва всичко. Представете си колко е трудно за отбора като Хонда, който печелеше всичко, сега да финишира извън точките. Това е емоционален шок. На пример Жоан Мир е световен шампион, а сега дори не може да завърши състезанията.„Свърших си работата в Априлия, направих всичко, което можах. Работих много здраво през тези осем сезона, за да има помогна да стигнат до върха и го направих. Те имат добър тестов пилот в лицето на (Лоренцо) Савадори, който върши страхотна работа.„За мен е добра мотивация и възможност да се присъединя към Хонда. Те със сигурност не са в най-добрата позиция в момента и ще е фантастично, ако им помогна да се върнат на върха. Мисля, че те осъзнават, че трябва да променят начина си на работа. Те ми вярват и възможността, която ми дават, е фантастична. Не е нужно да го казвам, но Хонда е най-голямата марка в падока, така че те трябва да са в челото и да се борят за победите“, заяви Еспаргаро.
Той също така потвърди, че договорът му с Хонда включва и възможността той да участва в отделни състезания с „уайлд кард“. Испанецът ще работи успоредно с другия европейски тест пилот на Хонда Щефан Брадъл, който е в лагера на японците от 2019 насам и работи зад кулисите по развитието на RC213V.
„Да, в договора му има предвидени участия с „уайлд кард“, но това не е най-важното в момента. Ще се състезавам, не е проблем, мисля, че съм доказал, че все още съм бърз, дори и да съм на 34. Все още ми остават 4-5 години, в които ще имам скорост, но най-важните ще са Жоан и Лука (Марини), ще се опитам да им помогна“, обясни Еспаргаро.