Ръсел иска автоматично спиране на състезанията след катастрофи като неговата в Австралия

Пилотът на Мерцедес Джордж Ръсел призова шефовете на Формула 1 да въведат система, която автоматично да спира сесиите, когато има инциденти като неговия от заключителните етапи на Гран При на Австралия преди две седмици.

Тогава британецът се удари тежко в стената на завой №6 и колата му се върна върху пистата, след което спря в нейната среда без да може пилотът да направи нищо по въпроса. Това създаде доста опасна ситуация, тъй като, ако зад Ръсел имаше пилот, който нямаше време за реакция, можеше да се стигне до много тежък удар с много сериозни последствия.

Самият Ръсел искаше червени флагове веднага след катастрофата си, но рейс директорът Нилс Витих заложи само на виртуална кола на сигурността. Според Ръсел обаче това не е достатъчно, особено след фаталните инциденти на Антоан Юбер и Дилано ван 'т Хоф, който загинаха след катастрофи, в които техните коли бяха отнесени от техни съперници, които нямах възможност да ги избегнат при движение с висока скорост в бързи и слепи завои.

Пилот загина след поредния тежък инцидент на "Спа"

Точно това бе и основното притеснение на Ръсел в Мелбърн, защото след промените по „Албърт Парк“ сега завой №6 се взима с доста висока скорост и на всичкото отгоре е сляп. За щастие в случая следващата кола, тази на Ланс Строл, бе достатъчно далеч зад Ръсел и канадецът бе предупреден своевременно от своя състезателен инженер за инцидента.

Ръсел: Формула 1 щеше да отвори "Кутията на Пандора", ако Алонсо не беше наказан

„Бях в сляп завой, в който скоростта достига до 250 км/ч, точно върху състезателната линия с колата на една страна, очаква да се случи трагедия. За щастие зад мен имаше разлика от 10 секунди, но имаше и забавяне от 10-12 секунди преди състезанието да бъде неутрализирано.„Но в рамките на 10 секунди може да минат пет, шест, дори седем коли, ако говорим за първа обиколка и може би щях да бъда ударен многократно, независимо от жълтите флагове. В миналото сме виждали подобни инциденти, при които кола се връща на пистата след удар в стената, например с Карлос (Сайнц) в Япония през 2022 година.„Мисля, че трябва да намерим начин когато има кола в опасна позиция автоматично да има неутрализация на състезанието в рамките на половин секунда. Тези секунди са много важни. Животи се застрашават, виждали сме многократно на „Спа“ с аквапланинг какво става. Мисля, че с модерните технологии е крайно време да направи нещо по въпроса“, заяви Ръсел пред медиите на „Сузука“.

Перес призова за "постоянство" след наказанието на Алонсо

В отговор на инцидента на Ръсел, а и на други подобни на завой №6 в Австралия, организаторите на състезанието вече обявиха, че ще има промени по зоната за сигурност и оформянето на бетонните ограждения в тази част на трасето за догодина.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти