Норис не съжалява за агресивната стратегия на Макларън в Джеда
Ландо Норис бе един от четиримата пилоти, които останаха на пистата при излизането на колата на сигурността в седмата обиколка на съботната Гран При на Саудитска Арабия.
Това позволи на британеца да поведе за известно време, преди да бъде изпреварен от Макс Верстапен в началото на 13-я тур. Впоследствие пилотът на Макларън загуби още две места от Серхио Перес и Шарл Леклер.
Той направи своето спиране в бокса в 37-та обиколка, преминавайки към меките гуми на Пирели. Дори и те обаче не му позволиха да догони Оливър Беарман и така Норис финишира на осмото място.
Преди излизането на колата на сигурността Норис се движеше на шестото място зад съотборника си Оскар Пиастри. Австралиецът завърши състезанието четвърти, след като спря в бокса в седмия тур. Дори и тази разлика в крайния резултат обаче не кара Норис да съжалява за агресивната стратегия, която тимът на Макларън приложи с него в събота.
Защо Норис не беше наказан за фалстарта в Саудитска Арабия
Надеждите на екипа от Уокинг бяха второ излизане на автомобила на сигурността да позволи на Норис да направи безплатен стоп и с по-свежи гуми той да може да се пребори за по-предна позиция. На хартия тези надежди бяха оправдани на фона на опасноситет, които крие пистата в Джеда, но това не се случи.
„Не знаеш какво ще се случи, искахме да пробваме нещо различно, а не просто да си седим отзад. Можехме да спечелим много точки или да загубим няколко. В крайна сметка загубихме няколко. Но понякога така се случва. Така че беше добър опит днес и смятам, че беше правилното решение.„Понякога мисля, че сме прекалено консервативни, играем на сигурно. Беше приятно да сме малко по-агресивни и да опитаме нещо различно. Така че аз съм доволен от това решение. Не беше най-доброто или по-скоро правилното, но винаги е лесно да се говори при свършен факт. Така че аз си оставам доволен с проведеното състезание“, каза Норис.
Пиастри: Неприятно е, че толкова време не успях да изпреваря Люис
Той също така обясни, че е бил задължен да дублира стратегията на Хамилтън и да заложи на меките гуми за втория си стинт. В противен случай британецът смята, че той е щял да бъде изпреварен от сънародника си и да финишира девети.
„Трябваше, ако бях преминал към твърдите гуми, той щеше да ме изпревари. Твърдите гуми имат нужда от няколко обиколки, за да загреят. А той и без това беше близо до това да ме изпревари, така че трябваше да избера меките гуми.„Можех да стигна до финала със средно твърдите и съм доволен от този факт. Разбира се темпото ми не беше толкова добро, колкото на хората около мен, но сигурно щях да завърша по-напред, ако не трябваше да влизам в бокса“, заяви Норис.