Германската футболна лига започва преговори за маркетинговите права, но клубовете още не са питани
Германската футболна лига (ДФЛ) ще преговаря с петима избрани инвеститори за евентуално закупуване на дял от маркетинговите права на Бундеслигата, съобщава агенция Ройтерс, цитирайки свои източници. Очаква се печелившата оферта да бъде между 900 милиона и 1 милиард евро, съобщават от ДФЛ в писмо до клубовете.
Според Ройтерс, сред потенциалните инвеститори са компаниите Advent, Blackstone, Bridgepoint, CVC и EQT. В ДФЛ са на мнение, че те дават най-добър шанс на професионалния футбол в страната да развие медийния си продукт и да увеличи влиянието си на международния пазар. Футболната лига очаква първите оферти на поне четири от компаниите в началото на месец декември. Всички замесени страни отказаха коментар по темата при запитване на Ройтерс.
Въпреки че от ДФЛ подготвят почвата за раздяла с част от маркетинговите си права за следващите няколко години, предложението все още не е минало гласуване сред 36-те клуба от първа и втора дивизия. То ще бъде проведено на 11 декември и трябва да събере 2/3 подкрепа, за да бъде задвижена процедурата. Според информации от последните месеци, ДФЛ ще се раздели с не повече от 8% от телевизионните, рекламни и дигитални права за следващите 20 години. Това е трети опит на Лигата да убеди клубовете да предприемат тази стъпка, като последният през месец май претърпя провал.