Окончателно: Поне 3 спирания в бокса в Катар днес
Всички пилоти във Формула 1 ще трябва да направят поне три спирания в бокса в хода на днешната надпревара за Гран При на Катар.
Още вчера от ФИА обявиха, че има възможност това да се случи, тъй като след петъчните сесии от Пирели са открили дефект в гумите, които бяха използвани в повече от 20 обиколки. Заради агресивните бордбюри и времето, което пилотите прекарват върху тях с висока скорост, горният слой на продуктите на италианската компания бе започнал да се отделя от основата на гумата при тези, които бяха на поне 20 обиколки.
3 задължителни бокса утре? Още една тренировка днес
След анализ на гумите, които бяха използвани във вчерашния спринт (19 обиколки) от Пирели са взели решението да ограничат продължителността на всяка една отделна серия. Пилотите няма да могат да правят стинтове от повече от 18 обиколки, независимо с кой тип гуми са.
Това практически гарантира, че състезанието ще включва поне три смени на гуми за всеки един от тях, тъй като то ще бъде с продължителност от 57 тура. Самата бройка спирания няма да бъде задължителна според правилата, но максималната дължина на стинтовете ще принуди всички да спрат поне три пъти. Всеки пилот, който надвиши лимита от 18 обиколки ще бъде дисквалифициран от състезанието.
Как Пирели откри проблемите с гуми в Катар
За вече използваните гуми ограничението за тяхното използване ще бъде още по-строго, отколкото за новите сликове. За всеки такъв комплект от максималния живот от 18 обиколки ще бъдат извадени обиколките, които вече са направени. От Пирели ще уведомят отборите кой комплект колко оставащ живот има преди старта.
След спечелената титла, Верстапен ще атакува и победата в Катар
Макс Верстапен, Шарл Леклер, Джордж Ръсел, Естебан Окон, Пиер Гасли, Ландо Норис, Оскар Пиастри, Фернандо Алонсо, Валтери Ботас и Нико Хюлкенберг имат само по два останали комплекта чисто нови гуми за състезанието. Серхио Перес, Карлос Сайнц и Люис Хамилтън имат по три, а всички останали са с по четири или повече след тренировката, двете квалификации и спринта.
Във Формула 1 подобно нещо се случва за първи път, но не е прецедент в историята на моторните спортове. В Гран При на Австралия в MotoGP през 2013 година, отново заради проблем с гумите, състезанието бе скъсено до 19 обиколки и пилотите трябваше да направят поне едно задължително спиране в бокса. Тогава максималната продължителност на стиновете бе 10 тур, а Марк Маркес спря в края на 11-я и бе дисквалифициран от надпреварата още преди нейния край.