Осем пилоти с нови двигатели за Гран При на Белгия
Общо осем пилоти ще използват чисто нови двигатели с вътрешно горене по време на уикенда за Гран При на Белгия. Пистата „Спа“ е една от най-натоварващите към задвижващите системи в хода на целия сезон във Формула 1.
Нови двигатели с вътрешно горене тази седмица ще има за Люис Хамилтън, Оскар Пиастри, Ландо Норис, Ланс Строл, Фернандо Алонсо, Кевин Магнусен, Алекс Албон и Логан Сарджънт. За Хамилтън, Пиастри, Строл, Алонсо и Сарджънт това ще са третите ДВГ-та от началото на годината, докато Норис, Магнусен и Албон ще са четвъртите от четири разрешени за сезона.
За всички тях, без Норис, ще има и нови турбо компресори, както и MGU-H и MGU-K компоненти. Единствен Магнусен няма да има нов MGU-K компонент в своята задвижваща система.
Датчанинът обаче ще използва своята втора от две батерии от началото на годината, а същото ще направят неговият съотборник в Хаас Нико Хюлкенберг и пилотите на Алфа Ромео Гуаню Джоу и Валтери Ботас. За Магнусен и Джоу ще има и нови контролни електроники, като и за двамата те ще са вторите от две за годината.
Колкото до скоростните кутии, нови трансмисии ще има за Норис и Албон, като и за двамата това ще са третите скоростни кутии за сезона. Естебан Окон пък ще смени само част от своя трансмисия, а именно задвижващите трансмисията елементи.
По-рано излезе информация, че Макс Верстапен ще използва петата си трансмисия от началото на годината, което ще донесе санкция от пет позиции на стартовата решетка за неделното състезание за световния шампион. Той обаче не разчита на петата си от четири трансмисии в хода на първата тренировка по-рано днес.
Наказаха Верстапен преди старта на уикенда в Белгия
Почти сигурно това ще се случи по-късно днес, но наказанието му отново ще важи за неделния старт, а не за утрешния спринт.