Ботас беше най-бърз в 5-минутната първа тренировка в Канада
Пилотът на Алфа Ромео Валтери Ботас даде най-доброто време в първата свободна тренировка преди Гран При на Канада, която практически продължи само 5 минути, заради технически проблем на пистата.
Сесията започна нормално, но бе спряна след само 5 минути, първоначално заради спрелия болид на Пиер Гасли. Френският пилот на Алпин паркира своята кола малко преди осмия завой, заради проблем с полуоската.
Болидът на Гасли бе отстранен сравнително бързо, но възобновяването на сесията се забави, което първоначално доведе до едно объркване. По-късно от рейс контрола официално съобщиха, че забавянето е заради проблем в синхронизацията на системата за наблюдение, която се използва от рейс контрол, за да следи случващото се на пистата. Тази система се инсталира и контролира от местния организатор.
Тази повреда така и не беше отстранена до края на първата тренировка, която окончателно бе анулиране 10 минути преди предвидения си край. От ФИА вече обявиха, че втората тренировка ще бъде удължена с 30 минути, за да се компенсира практическата отмяна на първата сесия. Този половин час ще бъде добавен към началото на втората тренировка, която сега трябва да започне в 23:30 часа българско време, а не в 00:00 часа, както бе първоначално.
Иначе преди прекъсването Ботас успя да завърти обиколка за 1:18.728 с гумите медиум. Втори и трети се класираха пилотите на Астън Мартин Ланс Строл и Фернандо Алонсо, които изостанаха със съответно 0.447 и 1.079 секунди от Ботас, въпреки че бяха с меките гуми. Зад тях се наредиха съотборниците в Ред Бул Серхио Перес и Макс Верстапен, които също бяха с меките сликове. Разбира се това класиране не е от никакво значение, тъй като това бяха само първите летящи обиколки за всички, а те дойдоха, когато на пистата имаше жълт флаг, заради болида на Гасли.
Отмяната на първата тренировка може да се окаже изключително значителна за развоя на целия уикенд в Канада, тъй като последните прогнози предвиждат още за втората тренировка над Монреал да завали, при това обилно. Дъждът би трябвало да бъде фактор и в утрешната трета тренировка, както и в квалификация. Ако това се сбъдне, то пилотите ще се загубили единствения си шанс да анализират поведението на своите коли с гумите за сухо преди състезанието.
Отделно от това отбори на Астън Мартин и Уилямс, които имат сериозни подобрения по своите коли, нямат да имат шанс да проверят работата на новите си части на сухо. Отборът, който научи най-малко в тази 5-минутна тренировка бе Мерцедес, тъй като нито Люис Хамилтън, нито Джордж Ръсел излязоха на пистата преди спирането на сесията. Двамата се бяха нареди на изхода от бокса след отстраняването на повредения болид на Гасли, но когато стана ясно, че сесията ще се забави те бяха прибрани обратно в гаражите си.