Акоста иска да кара в MotoGP догодина, но няма да има проблем да остане в Moto2
Педро Акоста направи един невероятен дебют в световния шампионат по мотоциклетизъм на писта, след като спечели титлата в Moto3 още в своята първа година в шампионата през 2021. От 2022 той кара в Moto2, но първата му кампания в средния клас бе силно афектирана от няколко контузии. Все пак той успя да спечели три победи, включително в последния старт за годината във Валенсия.
Преди началото на сезон 2023 именно испанецът бе сочен за големия фаворит за титлата, а в първите пет старта за годината той записа две победи и още едно качване на подиума (2-ро място). Въпреки тези призови класирания той е втори в класирането при пилотите, на точно 25 точки зад лидера Тони Арболино.
Италианецът също има две победи, но заедно с тях още два пъти се е качвал на подиума, а в единственото състезание, в което той не стори това, той финишира четвърти. В същото време Акоста има едно отпадане и едно 12-то място в състезанията, в които не стигна до почетната стълбичка.
Според последните слухове от падока на световния шампионат почти сигурно и Арболино, и Акоста ще преминат в MotoGP догодина. Арболино най-вероятно ще заеме мястото на Фабио Ди Джанантонио в екипа на Грезини Дукати, но за Акоста не е ясно къде ще кара той.
От началото на своята кариера в световния шампионат младият испанец се състезава за тима на Аки Айо, който си партнира пряко с КТМ и в Moto3, и в Moto2. Проблемът пред Акоста е, че в КТМ няма място за него, тъй като договорите на Брад Биндър и Джак Милър са до края на 2024 година.
В Tech3 ГАСГАС ситуацията е малко по-неясна, но намеренията на шефовете на КТМ са и Пол Еспаргаро, и Аугусто Фернандес да останат в тима до края на 2024, до когата са и техните контракти директно с австрийския производител. Именно поради липсата на място в отборите на КТМ Акоста заяви, че няма да има проблем да остане в Moto2 и догодина.
Пол Еспаргаро е обмислял да се откаже от MotoGP след падането в Португалия
„Не знак каква е ситуацията. Вярвам в КТМ, те ми дадоха мотор, когато бях без отбор. Вярвам в тях да вземат решението за MotoGP. Вярвам в КТМ, дори те да решат да остана в Moto2 още една година. Те имат нужния опит и ще планират моята кариера и преминаването ми в MotoGP правилно“, заяви Акоста.„Наистина се надявам да карам в MotoGP с КТМ, моето сърце е оранжево. Те ми дадоха семейство, всичко, от което се нуждая, за да тренирам и много силен мотор, с който да се боря за титли. В Moto3 работихме здраво с тях между състезанията, защото трябваше да съм по-бърз“, каза още Акоста.
Моторспорт директорът на КТМ Пит Байрер обясни какви точно са плановете на австрийската марка за младата звезда Акоста.
„През последните години научихме, че младите пилоти като Икер Лекуона и Раул Фернандес могат много бързо да прегорят в MotoGP. Бих искал Педро Акоста да остане в Moto2 още една година. Той е толкова млад (на 25 май ще навърши 19)!„Не трябва да забравяме, че Дани Педроса наскоро ни показа, че и на 37 можеш да си успешен в MotoGP. Педро е толкова бърз и добър, времето е пред него, няма защо да бърза да влиза в кралския клас“, каза Байрер.
Снимки: Gettyimages | Снимки: MotoGP