БМВ възроди легендата 3.0 CSL
Представянето на БМВ 3.0 CSL е последният елемент от кампанията на баварската марка за отбелязване на 50-ата годишнина на М-подразделението. Моделът е създаден в памет на легендата 3.0 CSL от 1972 година и е впечатляваща еволюция на концепцията от 2015, а производствената серия на съвременната интерпретация на хомологационния модел отпреди 50 години е ограничена на 50 коли.
Автомобилът се задвижва от най-мощния 6-цилиндров двигател, дело на БМВ M - подобрена версия на S58 от М4 - 3-литровият редови мотор е с мощност 560 конски сили и работи с 6-степенна механична трансмисия. В сравнение с М4 CSL увеличението на мощността е 10 конски сили и с 50 повече от М4 Competition, като моторът задвижва задния мост. Що се отнася до въртящия момент обаче, положението е по-различно - 3.0 CSL разполага със 100 Nm по-малко в сравнение с М4 Competition, като причината е в това, че тук се използва механична трансмисия, която иначе ще е застрашена при пълно натоварване.
На борда на сериозно преобразения М4 присъства очаквания пакет М-системи - електронно контролиран заден диференциал, серво на волана M Servotronic и “умни” електронни системи с 10 степени на въздействие, отговарящи за сцеплението и стабилността. Адоптивното окачване на 3.0 CSL е ориентирано предимно към използване на писта и амортисьорите са с електронен контрол.
Спирачките са карбон-керамични, дисковете отпред са с диаметър 400 мм, а отзад - 380 мм. Джанките са с уникален за модела дизайн, а размерът на колела е 20 и 21 инча, като за първи път в историята на марката колелата са с централна гайка - същото решение ще откриете и при Порше 911 GT3.
Заради скромната производствена серия новото 3.0 CSL получава названието “най-ексклузивния специален модел” в историята на БМВ М, а в дизайна му присъстват отделни елементи, които са преки заемки от оригинала Е9.