Шарл Леклер над всички и във втората тренировка в Джеда, преди да се удари в стената
След като бе най-бърз в първата свободна тренировка за Гран При на Саудитска Арабия по-рано днес Шарл Леклер записа най-доброто време и във втората подготвителна сесия по улиците на Джеда. За победителя от Гран При на Бахрейн миналата седмица тренировката не мина изцяло гладко, тъй като той се удари в стената от вътрешната страна на четвърти завой малко след средата ѝ. Този удар счупи предното ляво окачване на неговия SF-75, което не му позволи да направи по-дълга серия във втората половина на втория час за подготовка.
Преди това той успя да запише време от 1:30.074 с меките гуми на Пирели, като единствен той от пилотите в челото успя да направи квалификационна симулация. Второто време, както и в първата сесия, даде световният шампион Макс Верстапен, който обаче не успя да направи бърза симулация и остана на 0.140 зад Леклер с гумите медиум. Преди квалификационната симулация на монегаска разликата между двамата бе едва 0.002 секунди в полза на пилота на Ред Бул.
Трети, но също бе квалификационна симулация, остана вторият пилот на Скудерията Карлос Сайнц, който бе с 0.246 по-бавен от първия и също бе с гумите медиум. Испанецът също облиза една от бетонните стени в Джеда, което също не му позволи да направи по-дълга серия от обиколки в последните 30 минути. Четвърти с изоставане от 0.286 остана Серхио Перес, като и мексиканският пилот на Ред Бул не успя да направи квалификационна симулации и бе със среднотвърдите смеси.
Пети и шести се наредиха двамата представители на Мерцедес Люис Хамилтън и Джордж Ръсел, които бяха със съответно 0.439 и 0.590 по-бавни от Леклер. Двамата успяха да направят квалификационни серии, но отново показаха незадоволително темпо. На само 0.071 зад Ръсел се класира първият от пилотите на Макларън Ландо Норис, който победи с 0.025 Естебан Окон от Алпин. Десетката затвориха Валтери Ботас и Юки Цунода, които бяха със съответно 0.758 и 0.812 по-бавни от Леклер.
Най-бавен в сесията бе Кевин Магнусен, чийто подготвителен ден в Джеда бе кошмарен. В първата тренировка датчанинът направи само две обиколки, след което се прибра в бокса с хидравличен проблем. Във втория час за подготовка пилотът на Хаас също имаше технически проблеми, които му позволиха да участва само в половината сесия преди той да спре на пистата на изхода от 13-я завой, след като дим излезе от неговия двигател.
Освен Магнусен проблеми със своя двигател, но в самия края на сесията, имаше и Цунода, който спря в зоната за сигурност в последната минута. Проблемът за японеца е много лоша новина за състезателите на Ред Бул и Алфа Таури, които използват агрегатите на Хонда, брандирани като Ред Бул. От тях единствен Цунода финишира в Бахрейн миналата седмица, докато всички други трима отпаднаха след различни проблеми в двигателите.
Самата втора тренировка започна с 15-минутно закъснение. То бе наложено заради спешна среща на ръководството на Формула 1 с отборите и пилотите, свързана с ракетните удари по петролната рафинерия на Aramco по-рано днес. Тя се намира на само 16 километра от трасето в Джеда, като бъдещето на тазгодишното издание на Гран При на Саудитска Арабия ще бъде дискутирано отново по-късно тази нощ.
Удариха с ракети рафинерия до пистата в Джеда
По план уикендът в Джеда трябва да продължи утре с третата свободна тренировка, която е предвидена за 16:00 часа българско време. Квалификацията за място на старта трябва да стартира в 19:00 часа, а самото състезание е в неделя от 20:00 часа и ще може да бъде следено на живо със Sportal.bg.