И руските рали пилоти спират да карат
От събота насам Русия губи изключително бързо представителите си на най-високо ниво в автомобилния спорт, като това е резултат от ограниченията, наложени на страната след войната в Украйна. Тимът от Формула 1 Хаас уволни руския си пилот Никита Мазепин и се раздели със спонсора му Uralkali. Руският пилот и мениджър на тима от Световния шампионат за издръжливост G-Drive Роман Русинов пък обяви, че няма да подпише документите на ФИА, които позволяват с редица ограничения на руските пилоти да карат в международни състезания. На същата позиция е и новият пилот на тима Даниил Квят, като бившият пилот във Формула 1 подписа с отбора съвсем наскоро.
Сега ограниченията започват да взимат жертви и сред рали пилотите от Русия. Един от претендентите за челни позиции в WRC2 Николай Грязин за последно кара в Рали Швеция в края на февруари, като състезанието от световния шампионат съвпадна с нападението на Русия срещу Украйна. Грязин катастрофира малко преди финала и пропусна да се качи на подиума, а сега обяви, че няма да стартира в Рали Фафе, с което тази седмица стартира новия сезон в Европейския рали шампионат. Официално Грязин заяви, че ще пропусне състезанието по “лични причини”.
Хаас ще обяви заместника на Мазепин в началото на следващата седмица
Малко по-рано двукратният европейски рали шампион Сергей Лукянук обяви, че няма да се състезава докато трае войната в Украйна. Лукянук е от украински произход, но живее и се състезава за Русия, а съпругата на навигатора му Алексей Арнаутов е украинка. Затова и пилотът обяви, че приема “твърде лично” случващото се в Украйна, за да продължи състезателната си кариера.
Руски пилот се опълчи на ФИА
Друг руски пилот - Дмитрий Теофанов, ще стартира в Рали Фафе, но той ще се състезава с лиценз от Латвия.