Toyota представи вдъхновения от Рали Дакар Hilux GR SPORT
Toyota Hilux е една от легендите на Рали Дакар и категоричен победител в най-тежкото автомобилно състезание в света. Успехът, който TOYOTA GAZOO Racing постигна в тази екстремна надпревара, вдъхнови създаването на Hilux GR SPORT - новият връх в гамата пикапи Hilux.
Hilux GR SPORT е създаден, за да привлече вниманието на клиентите, чийто активен начин на живот надхвърля далеч границите на обичайното ежедневие и да им осигури идеалния автомобил за приключения, пътешествия и спортни занимания в свободното време. Инженерите на Toyota са разработили специални настройки за оптимизация на работата на окачването, за да осигурят още по-вълнуващо преживяване зад волана с по-бързи реакции, по-добър контрол на поведението и по-интензивно усещане за контакт с пътя. Привлекателността на модела се засилва и от редица ексклузивни елементи във външността и интериора.
GR SPORT се възползва и от значителния технологичен напредък, демонстриран от новото поколение на Hilux и наистина е в състояние да осигури върхово удоволствие от шофирането. Пословичните по целия свят възможности за достигане до всякакви места при движение в пресечен терен достигат нови висоти, подкрепени от автоматичния механизъм на диференциала с ограничено приплъзване и електронната система за активен контрол на сцеплението. В същото време, образцовото управление и комфорта на возене са повишени значително с подобрения на окачването и мерки за противодействие на шума и вибрациите.
Пилотът на TOYOTA GAZOO Racing и многократен шампион на World Cross-Country Rally и трикратен победител в Рали Дакар Насър Ал-Атия сподели за новия Hilux GR SPORT: „Toyota Hilux се ползва с легендарна слава по отношение на своята издръжливост и надеждност. Това важи в пълна степен не само за нашия състезателен автомобил, но и за серийните модели, сред които е и новият GR SPORT. Тази новост в гамата на Hilux е вдъхновена от емблематичните състезателни болиди в Рали Дакар и предоставя изцяло ново, много по-интензивно изживяване зад волана както на пътя, така и при движение в пресечен терен. Той наистина въплъщава духа на нашите състезателни автомобили, пренасяйки част от Рали Дакар до клиентите на марката по целия свят."
Подобрения в окачването
Ключова характеристика в усъвършенстваната система на окачването е внедряването на нови еднотръбни амортисьори и нови пружини на предния мост.
Амортисьорите с еднотръбна конструкция използват бутала с по-голяма челна площ, които на свой ред способстват за постигане на по-добри амортизационни характеристики с по-бързи реакции и по-добри възможности за отвеждане и разсейване на топлината. Освен това този вид конструкция спомага и за поддържане на качеството на работните характеристики на хидравличното масло при движение в тежки условия.
Предните винтови пружини са усилени, а за лаковото им покритие, както и за това на новите амортисьори, е използван червен цвят, който да подчертае специалния характер на Hilux GR SPORT. Тези промени идват в допълнение към подобренията на окачването, внедрени по-рано в новото поколение на Hilux, сред които са новите настройки на задните листови ресори и новите втулки. Резултатът от комплексните мерки е вдъхваща доверие надеждност при предизвикателни условия на шофиране на тежък терен.
В сравнение със стандартния Hilux, тези промени осигуряват значително по-добри характеристики на управлението, включително усилието във волана, бързината на реакцията при промяна на ъгъла на завиване и стабилността на поведението при движение по права линия. Промените осигуряват също по-малки колебания на каросерията, както и вдъхващо доверие поведение в завой и сцепление на задния мост.
Новите настройки допринасят значително и за повишаване на комфорта на возене с ускорена реакция при погасяване на високочестотните вибрации, подобрени възможности за контрол на колебанията на каросерията и елиминиране на сътресенията.
Безкомпромисна динамика
GR SPORT се задвижва от мощния 2.8-литров двигател на Hilux, който бе представен в гамата на новото поколение през 2020 година. Двигателят развива максимална мощност от 204 к.с./150 кВт и предлага 500 Нм максимален въртящ момент в съчетание с шестстепенна автоматична трансмисия. GR SPORT се предлага изключително във версия с двойна кабина и с впечатляващите възможности на Hilux по отношение на товароносимостта, които са сред най-добрите в този клас – моделът може да поеме полезен товар от един тон и да тегли прикачени товари (със спирачки) с тегло до 3.5 тона.
GR SPORT стил
Както в интериора, така и във външността са направени редица стилистични промени, които подчертават специалния характер на Hilux GR SPORT.
Черната предна решетка се отличава със специална мрежа с G-мотив и мощен акцент под формата на централна хоризонтална греда с класически надпис TOYOTA на мястото на емблемата на марката. Вдъхновеният от традициите елемент е пряка препратка към решението за обозначаване на марката при четвъртото поколение на Hilux от началото на 80-те години. Мощното излъчване в дизайна на предницата се засилва допълнително и от новите, по-големи панели около предните светлини за мъгла. 17-инчови алуминиеви колела са в контрастно оформление в черно и полиран метал и са оборудвани с гуми за всякакъв терен. Черната тема е пренесена и в корпусите на огледалата, страничните степенки, арките над калниците и дръжката на задния капак и дава отлична основа за контрастно открояване на яркочервения цвят на новите амортисьори. Дискретната емблема GR SPORT също прави впечатление.
Оформлението на интериора се отличава с нови спортни предни седалки с тапицерия в комбинация от черна кожа и синтетичен велур с червени перфорации и контрастни шевове. Емблемата GR SPORT е представена отчетливо върху облегалките на седалките, постелките на пода, бутона за стартиране и анимираната графика на информациония екран. Водачът може да използва ператана волана за ръчна смяна на предавките, а в модела се използват и алуминиеви спортни педали. Цялостното излъчване на интериора е допълнено с декоративни панели в стил въглеродни влакна, червена декоративна лайсна по цялата ширина на арматурното табло и синьо индиректно осветление на облицовките на вратите.
Спецификациите на оборудването са базирани на високото ниво на изпълнение на Hilux и включват LED фарове и задни светлини, интелигентна функция за достъп и стартиране с бутон, двузонова климатична система, функция за асистенция при спускане по наклон DAC (Downhill Assist Control) и автоматичния механизъм на диференциала с ограничено приплъзване.
Стартът на продажбите на новия Hilux GR SPORT в Европа е предвиден за лятото на 2022 година.