Ново разкритие покрай спора за правата върху загиналия Сала
Пилотът, който е трябвало да превози Емилиано Сала, пледира "невинен"
Кардиф Сити обвини Нант във фалшифициране на документ покрай драмата с трансферната сума за загиналия Емилиано Сала. През януари 2019 година футболистът беше продаден от френския на уелския клуб за 15 млн. паунда. На 21 януари, няколко дни след официализирането на сделката, той отлетя към новия си клуб с частен самолет, който обаче се разби и играчът загина. После от Кардиф отказаха да платят трансферната сума, като спорът стигна до Спортния арбитражен съд. От Сити твърдят, че не дължат нищо, защото към момента на фаталния инцидент аржентинецът все още е бил собственост на Нант. В един момент ФИФА отсъди, че Сала е бил с договор за футболист на Кардиф и съответно клубът от Чемпиъншип получи ултиматум да преведе първата вноска по сделката. Сега от Кардиф са сезирали прокуратурата за предполагаем документ с неверно съдържание. Става дума за чек, с който Нант превежда 16 291 евро на майката на Сала. Това е сума, която клубът е дължал на своя футболист за прекратяването на договора му и последващия трансфер. От Кардиф обвиняват Нант, че са фалшифицирали датата на чека, поставяйки “21 януари 2019 г” - датата на катастрофата. Уелсците твърдят, че въпросният документ е бил изпратен на по-късен етап, но французите нарочно са му върнали датата за деня на инцидента. Целта била те да се разграничат от евентуална съдебна отговорност, претендирайки, че договорните им взаимоотношения с футболиста са били приключили към датата на заминаване. Тезата на Кардиф е, че няма как “канарчетата” да са изпратили този чек точно в деня на изчезването на Емилиано Сала. Освен това те питат каква е логиката парите да бъдат изпращани на майка му, а не на самия него, след като към 21 януари 2019 г. той би трябвало да е жив. Уелсците упорито не искат да плащат трансферна сума, защото според тях от Нант са уредили полета с малкия аероплан, докато те са били предложили билет за стандартен полет. Тялото на Сала беше идентифицирано на 7 февруари 2019 г.