Торо Росо минаха на Рено V6 турбо за 2014 г.
В момента отборът на Торо Росо използва двигателите на Ферари, но от сезон 2014 сателитният тим на Ред Бул ще се задвижва от новите турбо мотори на Рено. Това засега остава единствената потвърдена смяна. Тя бе обявена по време на състезателния уикенд в Монте Карло. Франц Тост, шефът на Торо Росо, е развълнуван от новия доставчик и благодари на Ферари за съвместната им работа досега.
"Очаквам с нетърпение да работя с Рено, искам да благодаря на Ферари - нашия доставчик от 2007-а. Те ни предоставиха ефективни и издръжливи двигатели, както и страхотно обслужване. Много сме доволни от споразумението с Рено, чиито двигатели ще използваме от сезон 2014, когато новите правила влизат в сила", коментира Тост.
Отборът на Уилямс преговаря с Мерцедес за двигатели от 2014 заради високата цена от 24 милиона евро, която сегашният им доставчик Рено поиска за новите турбо V6. Изпълнителният директор на Мерцедес Тото Волф, който все още държи акции в Уилямс, потвърди преговорите. Договорът ще е поне за няколко сезона, понеже Мерцедес губи Макларън от 2015 като основен клиент и е важно да си намери заместник.
"Ясно е, че губим клиентски отбор от 2015. За Мерцедес е важен бизнесът с доставка на двигатели и трябва да снабдяваме поне три отбора през 2015. Това е причината да водим преговори с Уилямс. Няма да бъде само за 2014, защото никой не иска едногодишен договор", сподели Волф. Рено ще продължи да снабдява Ред Бул и Катерам. Само Лотус не се знае дали ще продължат с френските мотори, защото и те не са доволни от високата цена. Може отборът да си намери друг доставчик, имайки предвид връщането във Формула 1 на Хонда с турбо двигателите.
Заубер също не са потвърдили двигателите си за 2014, но се предполага, че остават с Ферари, които е възможно да снабдяват и Маруся на мястото на Торо Росо.
Снимка: Getty Images
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg