"Уилсън" купи "Луисвил Слъгър" за $70 млн.
Две от най-големите марки в бейзбола се обединиха в понеделник, когато компанията "Уилсън Спортинг Гудс" обяви придобиването на цялата интелектуална собственост и продукция на "Луисвил Слъгър" от нейния оригинален притежател "Хилърик & Брадсби". Сделката е на стойност $70 млн., съобщи ESPN.В продължение на над 100 г. "Луисвил Слъгър" бе абсолютният доминатор в производството на бейзболни бухалки. През ХХ век повече от 18 000 играчи в МЛБ са използвали единствено бати с марката на производителя от Кентъки. Но през последните 15 г. се появи сериозна конкуренция в лицето на компании като "Маручи" и "Де Марини". Специално последната марка утрои продажбите си, откакто през 2000 г. бе купена от финландската компания майка на "Уилсън" – "Амер Спортс".Сега "Хилърик & Брадсби" ще продължи да произвежда своите емблематични бухалки в Луисвил, Кентъки, но вече ще го прави изключително за "Уилсън Спортинг Гудс". В момента "Уилсън" разполага още с фабрика за композитни и метални бати в Хилсбъро, Орегон, както и с фабрика за топки за американски футбол в Ейда, Охайо, и фабрика за бейзболни униформи в Спарта, Тенеси.Понастоящем "Луисвил Слъгър" е официалната бухалка на МЛБ, въпреки че на играчите е разрешено да използват и всяка друга лицензирана марка. "Уилсън" пък осигурява официалната ръкавица и официалната кетчерска екипировка в лигата.Сред рекламните лица и на двете марки са вторият бейзмен на Синсинати Редс Брандън Филипс, вторият бейзмен на Бостън Ред Сокс Дъстин Педроя и третият бейзмен на Ню Йорк Метс Дейвид Райт, които използват ръкавици "Уилсън" в защита и бухалки "Луисвил Слъгър" в нападение.