Нови "шептящи" дизели за Opel Mokka и Insignia

Изключително тихи, с висока мощност и въртящ момент и всичко това комбинирано с нисък разход на гориво и емисии – това са ключовите характеристики на новото поколение дизелови двигатели на Opel за Mokka и Insignia. Успешните модели вече могат да се поръчват с нови високотехнологични четирицилиндрови двигатели. В Mokka 1.6 CDTI със 136 к.с. ще осигури изключително удоволствие от шофирането на цена от 40,230 лева. Insignia седан ще се предлага с двулитровия турбо мотор със 170 к.с. от 46,785 лева (препоръчителни цени за България с включен ДДС).

Шептящи дизели: 1.6 CDTI за Mokka, 2.0 CDTI за флагмана Insignia

Opel Mokka отбелязва най-висок ръст на продажби на европейския автомобилен пазар. Модерната ходова част и задвижващи агрегати са в основата на успеха на субкомпактния SUV. Последната разработка е на новия напълно алуминиев четирицилиндров двигател, който заменя досегашния 1.7 CDTI. Високотехнологичната машина осигурява повече въртящ момент и мощност – съответно с до 20 Нм и 6 к.с., при това от по-малък работен обем, и всичко това съчетано с по-нисък разход на гориво.

Прекрасният 1.6 CDTI във версия със 100 кВт/136 к.с. постига литрова мощност от 85 к.с. /л – стойност, която е без конкуренция в този клас – и разполага с въртящ момент 320 Нм. Стойностите по отношение на ускорението и еластичността предполагат изобилие от удоволствие при шофирането: Mokka 1.6 CDTI ускорява от нула до 100 км/ч за 9.9 секунди, а ускорението от 80 до 120 км/ч на пета предавка също отнема 9.9 секунди. Максималната скорост е 191 км/ч. „Шептящият“ дизел е и изключително икономичен, като се отнася с респект към околната среда: оборудван с прецизната шестстепенна механична трансмисия на Opel със стандартна Start/Stop система, Mokka 1.6 CDTI изразходва едва 4.1 л/100 км в комбиниран цикъл на движение, отделяйки едва 109 г/км CO2. Това е с почти 0.5 л/100 км по-нисък разход и с почти 11 г/км по-малко CO2 емисии от съответните показатели на предшественика с 1.7 литров работен обем. Новият дизелов двигател покрива нивата на стриктния стандарт за емисии Euro 6, при което е сравним със съответен бензинов мотор.

Същото може да бъде казано за изключително тихия двулитров турбо дизелов двигател на Insignia. Извличането на повече енергия от всяка капка гориво е ключът към постигане едновременно на повече мощност и по-нисък разход на гориво, а с изключителната литрова мощност от 87 к.с./л – малко по-висока от тази на новото поколение двигател на Opel 1.6 CDTI – този двигател доставя голямо удоволствие не само при шофиране, но и когато водачът му види намалените сметки за гориво. Впечатляващият въртящ момент от 400 Нм е наличен от 1,750 до 2,500 об./мин, а максималната мощност 125 кВт/170 к.с. се постига при едва 3,750 об./мин. Новият задвижващ агрегат разполага с четири процента повече мощност и с 14 процента повече въртящ момент, запазвайки същия разход на гориво като предшественика си и отговаряйки на стандартите за емисии Euro 6. Insignia с новия двигател постига максимална скорост 225 км/ч, което е увеличение от 5 км/ч. Седанът ускорява от нула до 100 км/ч за едва 9.0 секунди – или почти половин секунда по-бързо от предшественика си.

Балансирана работа: дизелови двигатели с прецизност на работата като на турбина

Резултатът: новият 2.0 CDTI има намалени шумови нива във всеки оборотен диапазон в сравнение с предшественика си и е с пет децибела по-тих при работа на празен ход. А машината от последно поколение 1.6 CDTI вече задвижваща Opel Astra и Meriva не без основание е получила прозвището “шептящия дизел”.

Mokka 1.6 CDTI се предлага с предно предаване и шестстпенна механична или автоматична предавателна кутия. Задвижването на четирите колела е достъпно за версията с шестстепенна механична трансмисия. Insignia седан и Sports Tourer с новия двулитров турбо дизел се предлагат с шестстепенна трансмисия и предно или двойно предаване.  

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти