Китайската компания "Алибаба Груп" е 13-ият голям спонсор на МОК
Китайската компания за електронна търговия "Алибаба Груп" подписа договор като водещ спонсор на Международния олимпийски комитет (МОК до 2028-а годин)а, съобщиха и двете страни днес. "Алибаба Груп" е 13-ият топспонсор за МОК и може да се използва от олимпийската символика като например петте преплетени кръга за своята реклама и да промотира целите си, рекламирайки Игрите. Няма финансови детайли по сделката, но се смята, че както и останалите водещи спонсори, и те трябва да платят по около 100 милиона долара за периода от 2017-а до 2020-а година. Останалите подобни компании са Атос, Бриджстоун, Кока-Кола, Доу, Дженерал Електрик, Макдоналдс, Омега, Панасоник, Проктър енд Гембъл, Самсунг, Тойота и Виза.Международният олимпийски комитет добави, че "Алибаба Груп" ще предоставя услугите си, за да помогне оперативно на провеждането на Олимпийските игри, ще направи глобална платформа за електронна търговия и ще направи олимпийски канал за китайските зрители. От организацията също така добавиха, че сделката официално е обявена на Световния икономически форум в Давос, Швейцария, от президента на МОК Томас Бах и от създаденя на "Алибаба Груп" и изпълнителен директор Джак Ма и изпълнителния директор Даниел Чжън."В този нов глобален свят, Алибаба е уникално позиционирана компания и ще помогне на МОК да си постигне целите, начертани в олимпийския дневник 2020, както и ще помогне положително за бъдещото олимпийско движение", заяви Томас Бах.