Камионите Volvo с LNG предлагат същата производителност като на дизела, но с по-малко емисии
Иновации и околна среда
, Volvo Trucks.Вместо двигател, използващ цикъла на Ото, което е конвенционалното решение за двигатели, работещи на газово гориво, Volvo FH LNG и Volvo FM LNG се задвижват от газови двигатели с технология с дизелов цикъл. Така когато избирате вида гориво не правите компромис с пътните характеристики, горивната ефективност или надеждността. Газовият двигател Volvo с мощност 460 к.с. осигурява максимален въртящ момент от 2300 Nm, а версията с 420 к.с. - 2100 Nm. Така се запазват характеристиките, които предлагат релевантните дизелови двигатели Volvo. Нещо повече, консумацията на гориво е същата като при дизеловите двигатели на Volvo, но с 15 до 25% по-ниска от тази на конвенционалните газови двигатели.
Използваното гориво е втечнен природен газ (LNG), или биогаз, известен като био-LNG. И двете горива се състоят от метан. Ако се използва биогаз, въздействието върху климата се намалява с до 100%, а за природен газ намалението е 20%. Това се отнася за емисии от превозното средство по време на неговата експлоатация.
За максимално удължаване на оперативния пробег, резервоарите се пълнят с втечнен природен газ LNG, съхраняван под налягане от 4-10 bar при температура от -140 до -125 °C. Така най-големият горивен резервоар побира достатъчно LNG за пробег до 1000 км. Зареждането отнема приблизително същото време като при дизеловото гориво. По време на движение горивото се загрява, компресира се и преминава в газообразно състояние преди да бъде впръскано в двигателя. За запалване на газа в момента на впръскване се добавя малко количество дизелово гориво. 100-процентното намаление на емисиите на CO2 изисква замяна на изкопаемото дизелово гориво с HVO (хидрогенирани растителни масла) в комбинация с био-LNG.
Днес Volvo Trucks работи съвместно с доставчиците на природен газ и клиентите за развитието на LNG инфраструктура в Европа. Този проецес среща политическа подкрепа в много държави в ЕС. Стратегия за разширяване на инфраструктурата за втечнен природен газ е включена и в пакетите действия на Европейската комисия и на държавите-членки за осигуряване на дългосрочни енергийни доставки в Европа.
„Природният газ осигурява чист въздух, конкурентни цени в повечето държави и достатъчно резерви, които гарантират масовото му използване. Нашият фокус върху превозни средства, използващи LNG, създава предпоставки за горивно и икономически ефективна дейност на нашите клиенти. В същото време ние създаваме възможности за значително намаляване на въздействието на тежкотоварните транспортни дейности върху климата", обобщава Ларс Мартенсон.
Продажбите на Volvo FM LNG и Volvo FH LNG ще започнат през пролетта на 2018 г.
Факти за Volvo FH LNG и Volvo FM LNG Предлагани версии: Влекачи (4x2, 6x2, 6x4) и шаси-кабини (4x2, 6x2, 6x4) с брутно тегло на превозното средство до 64 тона за регионални и превози на дълги разстояния. Двигател: Volvo G13C Euro 6. Редови 6-цилиндров 13-литров двигател „Комън рейл" с дюзи за впръскване на газ и дизел. Предлага се с мощност/въртящ момент 420 к.с./2100 Nm и 460 к.с./2300 Nm. Трансмисия: Volvo I-Shift. Горивни резервоари: Предлагат се 115 кг (275 л), 155 кг (375 л) или 205 кг (495 л) LNG за до 1000 км оперативен пробег. Инсталиран е и малък резервоар за дизелово гориво. Вредни емисии след обработка: SCR и филтър за твърди частици. Volvo FH LNG и Volvo FM LNG са с Пълно типово европейско одобрение и сертифицирани съгласно Европейски стандарт ECE R110.