"От питлейна": Жената, която стъпи по-високо дори от шампионите във Ф1
В последния месец се изговори много за мястото на жените в моторспорта и основно във Формула 1. Красивите момичета, които придружаваха пилотите до болидите на пистата, вече са в историята независимо дали ни харесва или не. Да, ние наистина ги възприемахме като част от шампиона, може би бяхме свикнали с тях, а може би просто ни харесваха, но дали не изместихме фокуса си от самата Формула 1?
Нежният пол по презумпция не е особено свързван с високите скорости. Именно с жена обаче се свързва един от най-любопитните детайли в шампионата, а именно – номерът на състезателния автомобил. Точно тази жена влиза и в историята като единствената, отбелязала точки във Формула 1.
За добро или за лошо, правилата се менят постоянно и в днешно време няма как нито утвърдени шампиони като Хамилтън и Фетел да си изберат трицифрен номер на болида, нито тепърва навлизащи пилоти като Сергей Сироткин. Без значение какви пари биха дали.
В семейството на Лела няма нито един автомобилен фен, както и различно от колелото превозно средство. Легендата гласи, че тя се впечатлява от скоростта благодарение на линейка, която веднъж я откарала до болница. През 1974 година Лела Ломбарди прави напразен опит да се квалифицира за Гран При на Великобритания на пистата "Брандс Хеч". Тя обаче бива забелязана, освен защото е жена, и заради странния номер "208" на своя красив бял автомобил. Историята му не е толкова странна, колкото си мислите. И преди 40 години, както и сега, на тези пилоти са им нужни финансови средства, т.е. спонсори. Италианката сключва сделка с люксембургска радиостанция, чиято честота е именно на 208. Тя няма никакъв проблем да сложи трите цифри върху своя Brabham BT42 и с това става пилотът с най-високият номер в Гран При историята.
Ломбарди отново прави опити да се нареди на състезателната решетка и успява. В едва второто си състезание – Гран При на Испания през 1975 година - тя финишира шеста, което смята за най-големия си успех, и взима единствената точка за жена в историята на Формула 1. По ирония на съдбата обаче състезателната дистанция бива значително скъсена за самото състезание и на името на Ломбарди е записана само половин точка.