Новият Volkswagen Touareg показва бъдещето днес (Видео)
Многообразие от нови асистиращи системи и технологии за комфорт и динамика на пътя. Touareg стъпва на пазара с най-широкия спектър от асистиращи системи и технологии за комфорт и динамика на пътя, които Volkswagen някога е интегрирал в сериен модел. Към тях спадат технологии като например асистентът за нощно виждане „Nightvision“ (с помощта на термокамера разпознава хора и животни в тъмнината), „Асистент при натоварено движение и за спазване лентата на движение“ (позволява полуавтономно движение до 60 км/ч с поддържане на лентата на движение и управление на газта и спирачките), „Асистент при навлизане в кръстовище“ (реагира при поява на напречен трафик пред Touareg), активно управление на всички колела (прави Touareg повратлив като автомобил от компактния клас), система за компенсиране на колебанията на каросерията с електромеханично управлявани напречни стабилизатори, „IQ.Light – LED-матрични светлини“ (управлявани от камера интерактивни къси и дълги светлини), както и прожектиращ информация директно на челното стъкло Head-up-дисплей (Windshield Head-up-Display). Водачът на Touareg усеща всички тези системи като едно хармонично цяло. Те просто са на борда – свързани с помощта на нов централен управляващ модул – и вършат своята работа дискретно, правейки пътуването по-сигурно и по-комфортно от когато и да било.
Нови размери и редуцирано тегло. Третото поколение на Touareg е леко пораснало на дължина и широчина в сравнение с предшественика си. Новите размери на автомобила се отразяват положително както на пропорциите на каросерията, така и на вместимостта на вътрешното пространство. Увеличаването на дължината на каросерията например е довело до значително уголемяване на товарния обем. Сега той възлиза на 697 до 810 литра (в зависимост от положението на задната седалка). Багажът бива защитен от любопитни погледи с помощта на предлаганото като опция електрически задвижвано ролно покривало на багажника. Независимо от увеличаването на дължината и широчината на автомобила, изработената от интелигентен микс от алуминий (48 процента) и високотехнологични видове стомана (52 процента) каросерия е олекнала с цели 106 кг в сравнение с предшественика. Пазарен дебют с V6-двигатели. Volkswagen пуска на пазара третото поколение на Touareg най-напред с мощни и ефективни V6-турбодвигатели с 3,0 литра работен обем. В Европа моделът идва с два дизелови V6-двигателя със 170 kW / 231 к.с.1 и 210 kW / 286 к.с.2 (EU6 AG), а през есента към тях ще се присъедини бензинов V6 с 250 kW / 340 к.с.1 (EU6 AJ). На по-късен етап се очакват 4,0-литров турбодизелов V8 (EU6 AG) с мощност 310 kW / 421 к.с.1. Впечатляващата гама от двигатели гарантира солидни възможности за теглене на прикачен товар. Първоначално за китайския пазар е планирано и Plug-In-хибридно задвижване със системна мощност 270 kW / 367 к.с.1. Точният момент за пазарния дебют на Touareg с Plug-In-хибридно задвижване в Европа все още не е уточнен финално. Един добър пример за ефективността на двигателите на новия Touareg е разполагащият с 286 к.с. V6 TDI: според нормите NEDC той има среден разход едва 6,9 л/100 км. При това е важно да се отбележи, че Touareg V6 TDI SCR 4MOTION – също както всички V6- и V8-модели в моделната гама – е пригоден да тегли прикачен товар с маса до 3,5 тона. По-високотехнологичен отвсякога. Още първото издание на Touareg представено и стъпило на пазара през 2002 година – беше своеобразна технологична витрина за марката Volkswagen. С новия си върхов модел тогава Volkswagen се превърна в световен производител, покриващ всички класове на пазара. В унисон с икономическите тенденции през последните десетилетия, продаденият в тираж около един милион екземпляра Touareg също се промени: във всичките си три поколения той е еднакво доминантен и изразителен по отношение на дизайна. Докато обаче първото поколение беше синоним за оптимално съчетание от комфорт и качества в пресечен терен, приоритетите при представеното през 2010 година второ издание се изместиха в посока възможно най-добър комфорт. Сега, през 2018 година, изключителният комфорт е част от ДНК на Touareg; удобството е подобрено още повече в сравнение с предшественика благодарение на различни иновативни решения, като например новите седалки с масажна функция. По пътя към новия дигитализиран свят, третото поколение на модела поставя още ключови акценти с „Innovision Cockpit“, максимални възможности за свързаност, както и изключително многообразие от хардуер и софтуер, чрез което се обуславя работата на множество системи, които от своя страна позволяват все повече функции за полуавтономно шофиране – без компромиси по отношение на комфорта и при още по-впечатляваща динамика на пътя. SUV-офанзивата на Volkswagen. Touareg моделна година 2018 е още един крайъгълен камък в най-голямата моделна офанзива в цялата история на марката Volkswagen. С този модел спектърът от SUV-модели се разширява още повече: в момента асортиментът от подобен тип модели включва T-Roc, Tiguan, новия Tiguan Allspace (в Европа), респективно Tiguan L (в Китай), новия Atlas (в САЩ) и неговия събрат Teramont (в Китай), както и изцяло новия Touareg, който е позициониран като флагман в SUV-портфолиото на Volkswagen. В другия край на SUV-гамата – под T-Roc – Volkswagen съвсем скоро ще предложи още един нов модел в лицето на T-Cross. В рамките на SUV-офанзивата е планиран и един особено важен модел с нулеви локални вредни емисии: това е I.D. CROZZ – първият изцяло електрически SUV на Volkswagen. Той ще се появи на пазара през 2020 година. ОСНОВНИ АСПЕКТИ Екстериорният дизайн на Touareg – като костюм по поръчка, който ви кара да се чувствате свободни Модулна платформа за модели с надлъжен двигател. Новият Touareg е изграден на основата на модулната платформа за модели с надлъжен двигател (MLB) на концерна; тя е предназначена за модели от премиум клас с надлъжно монтирани двигател и трансмисия. В сравнение с предходшественика си, моделът е станал малко по-дълъг и по-широк, но за сметка на това е с една идея по-нисък. Новите размери са следните: 4.878 мм дължина (+77 мм), 1.984 мм широчина (+44 мм) и 1.702 мм височина (-7 мм). Увеличението на дължината и на широчината, съчетано с леко редуцираната височина на каросерията, носи със себе си значително по-динамични пропорции. Три предлагани като опция линии на обзавеждане. Наред със стандартното оборудване, три предлагани като опция линии на обзавеждане са на разположение на клиентите на Touareg: „Atmosphere“, „Elegance“ и „R-Line“. „Atmosphere“ създава особено топла интериорна атмосфера, в която царстват благородна дървесина и естествени тонове. „Elegance“ създава технократска атмосфера с използването на много метал и настроени към него цветови нюанси. „R-Line“ от своя страна залага изцяло на спортния дух. При линиите на оборудване „Atmosphere“, „Elegance“ и „R-Line“ спойлерът и страничните прагове са издържани в цвета на каросерията („R-Line“ включва допълнително и разширения на калниците в цвета на каросерията). Наред с това допълнителна хромова украса в областта на броните, прозорците, радиаторната решетка и блендите на ауспуховата система (в трапецовиден дизайн / стандартно за V8 TDI) подчертават изискания дух на екстериора. Като опция се предлага също така Design-пакет „Black Style“ с черни екстериорни елементи, както и амбиентен пакет с многоцветно амбиентно осветление на интериора и декоративни лайстни на праговете от неръждаема стомана. Асистиращи системи за водача – многообразие от нови технологии Автоматизиране в областта на сигурността и комфорта. Новият Touareg е един от най-сигурните и най-комфортните автомобили на планетата. За това в голяма степен допринася широкият спектър от системи за подпомагане на водача. „Асистентът за задръстване с включен „Асистент за стеснени пътни участъци“ например позволява частично автономно придвижване. За първи път на борда на модел на Volkswagen се предлага и асистент за нощно виждане „Nightvision“. Повече от когато и да било водачът на Touareg печели позитиви от взаимодействието между асистиращите системи. Комфортът и сигурността достигат до качествено ново равнище. Задвижването – ефективни във всяка ситуация V6, V8 Plug-In-хибридно задвижване. Отначало Volkswagen ще предлага Touareg с ефективни и мощни V6-турбодвигатели с 3,0 литра работен обем. Те осигуряват на големия SUV възможност за теглене на прикачен товар с маса до 3,5 тона (със спирачки и при изкачване до 8 процента). Следните двигатели ще се предлагат първоначално за Европа: V6-дизел със 170 kW / 231 к.с.1 или 210 kW / 286 к.с.2 (TDI / EU6 AG), както и бензинов V6 с 250 kW / 340 к.с.1 (TSI / EU6 AJ). Двигателят TDI с 231 к.с. генерира максимален въртящ момент от 500 Нм; версията с 286 к.с. на TDI разполага с 600 Нм. Вариантът TSI има максимален въртящ момент от 450 Нм. На по-късен етап ще последва 4,0-литров V8-турбодизел (EU6 AG) с мощност 310 kW / 421 к.с.1 и максимален въртящ момент, равняващ се на внушителните 900 Нм. Този спектър от мощност и въртящ момент гарантира най-добрите показатели за теглене на прикачен товар в сегмента. За пазара в Китай е предвиден вариант с Plug-In-хибридно задвижване с мощност 270 kW / 367 к.с.1. Моментът, в който Touareg ще започне да се предлага с Plug-In-хибридно задвижване, все още не е уточнен финално. Двигателна гама за пазарния старт в Европа. Първият предлаган за пазарната премиера на Тouareg двигател е V6 TDI с 210 kW / 286 к.с. За него накратко можем да посочим следните данни: Touareg V6 TDI SCR 4MOTION (собствено тегло: 1.995 кг) се ускорява за 6,1 секунди от място до 100 км/ч; максималната скорост възлиза на 235 км/ч, респективно 238 км/ч с предлаганото като опция пневматично окачване. Средният разход на гориво възлиза на 6,9 л/100 км (NEDC); съответните емисии CO2 се равняват на 182 г/км. Данните за динамичните показатели и разхода на гориво на останалите версии на Touareg ще се появят скоро. Двойно предаване 4MOTION. И в своята трета генерация Touareg е оборудван серийно със система за постоянно задвижване на четирите колела (4MOTION). Двойното предаване се комбинира със също серийна автоматична 8-степенна автоматична трансмисия (превключване „Shift by Wire“, с индикатор за моментната предавка на контролното табло), която е в състояние да пренася въртящ момент до 1.000 Нм. Самоблокиращият централен диференциал с асиметрично динамично разпределение на въртящия момент предава тягата към двата моста. До 70 процента от тягата при нужда могат да бъдат предадени към предния мост, а до 80 процента – към задния мост. Офроуд-пакет. Предлаганите като опция профили на шофиране в новия Touareg са налични в комбинация с опционалния Offroad-пакет. Наред със стандартните профили той предлага две куки за теглене, увеличен от 75 на 90 литра резервоар за гориво, както и защита на дъното на автомобила със специална защита за радиатора, защита за 12-волтовия акумулатор, защита на резервоара, както и защита на цялото дъно на автомобила със специално предпазно покритие срещу удари от камъни. Управление на всички колела. Една от особено интересните новости от Volkswagen е технологията за управление на всички колела. В зависимост от ситуацията задните колела също могат да завиват. Управлението на всички колела превръща Touareg в един от най-маневрените SUV-модели в своя сегмент. В най-общи линии системата има два основни режима на работа: при скорост до 37 км/ч и темпо на движение над 37 км/ч. До 37 км/ч задните колела завиват в посока, обратна спрямо тази на предните. По този начин значително се подобряват повратливостта и маневреността. Специално при маневриране радиусът на обратен завой намалява чувствително от 12,19 на 11,19 метра. Когато скоростта на движение надвиши 37 км/ч, колелата на задния мост започват да завиват успоредно с тези на предния мост. По този начин пътното поведение става значително по-спокойно и се отличава с повече стабилност при резки маневри, като например рязка смяна на лентата на движение или при заобикаляне на препятствие. Доусъвършенствано пневматично окачване 4-Corner. Новото поколоние на пневматичното окачване 4-Corner не само подобрява комфорта, но има принос също за аеродинамиката и възможностите за справяне с трудни терени. Новата отворена система за пневматично окачване работи надеждно и безшумно, без да се влияе от големи амплитуди във външната температура и атмосферното налягане (например в планински условия). Стандартно пневматичното окачване има нива на клиренса „Normal“ и „Comfort“. Наред с това има възможност за избор на по-високо с 25 мм ниво „Offroad“, както и увеличаване на клиренса с общо 70 мм за особено тежки терени. При скорост на движение над 120 км/ч пневматичното окачване автоматично намалява клиренса с 15 до 25 мм с цел оптимизиране на аеродинамичните показатели и пътното поведение на автомобила. На последно, но не и по значение място, трябва да споменем и „Нивото за товарене“ (минус 40 мм), което значително улеснява товаренето и разтоварването на багажника. Пневматично окачване с оптимизирани офроуд-параметри. В зависимост от окачването, Offroad-параметрите се променят. Максималният наклон на изкачване е идентичен при стоманеното и пневматичното окачване (60 процента), същото важи и за страничния наклон (35 градуса). При пневматичното окачване ъгълът на атака отпред и отзад се увеличава от 25 на 31 градуса. Ъгълът на рампа също се увеличава значително: от 18,5 на 25 градуса. Тъй като пневматичното окачване предлага възможност за увеличаване на клиренса, дълбочината на газене също нараства (от 490 на 570 мм). Ръчното регулиране на клиренса на въздушното окачване се командва от въртящ се регулатор на централната конзола.