В 16 града бяха организирани безплатни спортни събития за всички жители
Тазгодишното издание на спортната инициатива “Активнa съботa”, част от съвместната кампания “Wake Your Body” на сдружение „BG Бъди активен” и Coca-Cola, регистрира рекорден брой участници - 5730 души. 16 български града се включиха в кампанията за активен начин на живот, като предложиха на жителите си различни видове спортни занимания в съботните дни. В 11 от градовете инициативата се проведе за първи път.
Кампанията се реализира в България за трета поредна година. От май до началото на октомври бяха популяризирани ползите от всекидневната физическа активност, като бе насърчавано участието в различни спортни занимания на широк кръг хора, без значение от възраст, пол или физическа подготовка. Най-възрастният участник в спортните активности беше на 70 години.
Тази година инициативата значително разшири обхвата си като не само посети 16 града (спрямо 10 града през 2015 г.), но бяха предложени и много по-разнообразни открити тренировки по зумба, канго джъмпс, тае бо, йога хата, йога на смеха, летяща йога, пилатес, бойни изкуства: винг чун, да дао, карате, тай чи, катерене по изкуствена стена; латино танци, хип-хоп, традиционни български танци, африкански танци, функционален фитнес, футбол, баскетбол, волейбол, плуване, колоездене, ролери, скейтборд и спортни предизвикателства и игри с награди за малки и големи.
„Активна събота“ тази година се проведе в Враца, Габрово, Горна Оряховица, Златица, Казанлък, Карлово, Монтана, Перущица, Поморие, Провадия, Сандански, Свиленград, Сопот, Чепеларе, Шабла, Ямбол. Тези събития се превърнаха в истински празници на активния начин на живот за цели семейства.
Инициативата промотира активния начин на живот сред участниците, но също така насърчава местните организатори (общини, спортни клубове) да предлагат повече и нови възможности на гражданите да бъдат активни.
За „Активна събота“
Инициативата „Активна събота“ се организира в България от 2014 г. Поредицата спортни събития на открито е част от кампанията Wake Your Body, която се организира от сдружение „BG бъди активен“ и Coca-Cola. Програмата е насочена към по-малките градове в страната и обхваща различни възрастови и социални групи. В „Активна събота“ традиционно взимат участие деца (от 0 до 12 години), младежи ( 13 - 26 години), хора в активна възраст (27 - 60 години), възрастни хора (60+), майки с колички, цели семейства, хора с увреждания, хора в неравностойно положение. Целта на инициативата е да се популяризира физическата активност сред населението в цялата страна.