Пилотът на Форс Индия Нико Хюлкенберг се чуди дали новите правила и болиди във Формула 1 не позволят на новобранците да се адаптират по-бързо. Тази година на стартовата решетка дебютираха трима млади пилоти - шампионът от Формула Рено 3.5 Кевин Магнусен с Макларън, шампионът от GP3 Даниил Квят с Торо Росо и победителят GP2 Маркус Ериксон с Катерам.
В хода на шампионата и тримата преминават през типичните възходи и спадове, но Магнусен и Квят успяха да се наложат в междусъотборническите битки в квалификациите. Кевин изпревари световния шампион за 2009 Дженсън Бътън в 5 от 11 квалификации. Квят направи същото със съотборника си Жан-Ерик Верн.
Хюлкенберг, който пристигна във Ф1 като шампион за 2010 година в GP2 трудно отстояваше позиция срещу съотборника си Рубенс Барикело. Германецът е на мнение, че новите турбо болиди може би са по-лесни за новобранците и благодарение на тях се представят по-добре.
"Чудя се дали сега не стана по-лесно за новобранците с новите правила и болиди. Не съм сигурен. Очевидно е как Квят, Магнусен идват и веднага изпреварват съотборниците си, справят се наистина добре. Не казвам, че са лоши пилоти, напротив. Но помня, когато аз започвах, първата ми година като новобранец беше малко по-тежка. Не знам дали просто не са по-добри пилоти или нещата не са станали по-лесни", заяви Хюлкенберг.
"Ако си пилот във Ф1 от 10 години имаш много опит. Да, това е хубаво, но част от него не е особено валиден за днешните коли. Това малко намалява предимството ти", допълни Нико.
Руският тинейджър Квят, който стана най-младият пилот, записвал точка във Ф1, също смята, че новите правила са му помогнали, но напомни, че има още много да учи. "В този спорт все още има много неща, които имам да уча като притискателната сила, настройването на колата за състезанието и т.н", смята Даниил.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg