Едномарковият шампионат V1 Челиндж, създаден преди три години от европейският шампион в ралитата Волкан Ъшък, ще намери своето логично продължение с шестте си кръга у нас през този сезон. Това стана ясно по време на еднодневна презентация, която отборът на Волкан Ъшък организира специално за осем български пилоти на пистата на истанбулския Йълдъз Техник Университет.
"Да, всичко е договорено с българската автомобилна федерация и ще стартираме V1 Челиндж България със състезание в София на 22 юни 2014 г.", категорично заявява Волкан Ъшък.
Останалите пет кръга са съответно на 3 юли (Пловдив), 24 август (Сливен), 21 септември (Русе), 12 октомври (Варна) и финал на 2 ноември в Бургас.
На късия вариант на пистата (350 м) осмината пилоти - Диана Стоянова, Цветомира Георгиева, Екатерина Стратиева, Даниел Попов, Мишел Георгиев, Александър Спасов и присъединилият се към групата малко по-късно Ясен Попов, направиха по две сесии, за
да се запознаят с качествата на автомобила ВолкиКар, от който всеки месец в Бурса се произвежда по едно шаси за надпреварите в националното първенство на страната и в състезанията в Молдова и Туркменистан.
България ще бъде третата държава, която ще има такъв едномарков шампионат, акцентът на който повече пада върху атрактивността и достъпността на състезанията, отколкото върху най-високотехнологичните автомобили и по-горните етажи на
пилотското майсторство.
Спазвайки философията на челинджа, българският му вариант също ще бъде ориентиран главно към градски трасета и публика, която да открие автомобилните емоции в шампионат, който е значително по-достъпен, но в същото време с много висока
конкуренция.
"В първенството на Турция участват и онези пилоти, чиито имена са свързани с класическите рали състезания - допълва Ъшък.
"Така в градска среда, на малка площ и в динамична надпревара публиката може да види какви са действителните качества на състезателите, които поставени при напълно еднакви условия на автомобилите трябва да полагат големи усилия, за да спечелят
което и да е призово класиране."
Трябва да се каже, че ВолкиКар, колкото и да е семпъл на вид състезателен автомобил, изисква постепенно привикване и време за адаптация, преди постиженията на пилотите да започнат закономерно да падат.
"Може да ви се стори невероятно, но това е най-добрият състезателен автомобил, който съм карал в моята, макар и кратка, спортна кариера", заяви Даниел Попов. В Истанбул той и баща му - Ясен Попов, национален шампион на България за 2005 г., за първи път състезаваха един срещу друг, като и в двете сесии победата бе за Попов-младши.
"Ако беше истинско състезание, в което караме с баща ми, разликите в моя полза щяха да бъдат по-големи - безапелационно определя изхода на двубоя сина на националния шампион в ралитата. - С тази кола това винаги става лесно, атрактивна е и е много динамична."
Първите пет най-добри времена от двете сесии вчера бяха записани от Мишел Георгиев - 24.92 сек, Александър Попов - 25.45, Георги Маринов - 25.78 и Даниел Попов - 25.83 сек.
Нов автомобилен шампионат стартира у нас