Шефът на Макларън Мартин Уитмарш заявява, че оставянето на сегашните атмосферни V8 заедно с бъдещите V6 турбо двигатели, които ще се появят през 2014, би било „неатрактивна" опция за спорта. Формула 1 ще премине към новата генерация двигатели в сезон 2014, но има опасност новите V6 да не стигнат за всички или цената им да е твърде голяма за по-малките отбори.
Водят се дискусии по въпроса и се обсъжда възможността да се позволи отборите да ползват V8 като резервен вариант. Това предложение засега намира малко подкрепа, Уитмарш също го отхвърля.
"Осъществимо е, но не мисля, че е добре да се прави. Правили сме подобно нещо през 88-ма, еквивалентни формули - имахме турбо и нормално аспирирани двигатели. За Макларън спомените не са лоши, но не беше атрактивна формула", обяснява Уитмарш. Също така подчертава, че ако се запазят V8, правилата ще трябва да се балансират в полза на V6 двигателите. "Ще трябва да се уреди защото, новите турбо двигатели имат предимство пред нормално аспирираните. Така се създава двустепенен шампионат, а не мисля, че това е атрактивно".
Последния път, когато Формула 1 смени правилата за двигателите през 2006, Торо Росо получиха временно разрешение да продължат да ползват забранените версии на предишните V10, а всички останали преминаха на V8.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg
.jpg)