Ръководителят на отбора на Ред Бул във Формула 1 Кристиан Хорнър заяви, че съществуващите тимове ще приветстват влизането на Андрети и Дженерал Мотърс (GM) в спорта, но не и за сметка не техните приходи.
По време на уикенда в Лас Вегас се появи информация, че съвсем скоро ФОМ ще обяви официално допускането на отбора на Андрети, който си партнира с GM, за сезон 2026. Това се случва, въпреки че по-рано тази година ФОМ отказа на американският отбор, но след оттеглянето на Майкъл Андрети нещата се промениха. Още повече, че американските власти започнаха разследване срещу ФОМ заради блокирането на Андрети.
Формула 1 обявява Андрети съвсем скоро?
По думите на Хорнър съществуващите отбори нямат право на глас затова дали ФОМ ще допусне нов отбор до участие, или не. Той обаче е категоричен, че тимовете не искат техните приходи от наградните фондове да спадната, защото „паят ще се дели на повече парчета“.
Мафей си тръгва, Андрети влиза във Формула 1?
„Отборите нямаме общо с тези дискусии – коментира Хорнър пред Sky Sports F1 – Зависи от собственика на търговските права и ФИА. Както винаги нещата зависят от финансите и как те ще бъдат разпределени. Смятам, че, ако логистично можем да се справим, тогава няма да имаме нищо против Андрети и GM, но няма да плащаме. Единствено ми е чудно как на писти като „Зандвоорт“ ще се съберем всички.
„Но иначе, както казах, нямаме против тяхното влизане, ще ги приветстваме с отворени ръце, но не искаме наградният фонд да се разпределя на повече парчета. Така че ще видим от чия част на пая ще се вземе, най-вероятно по малко от всеки“, каза още британецът.
От Формула 1 отрекоха слуховете, че Доменикали ще става шеф на MotoGP
Темата беше коментирана и от ръководителя на Ферари Фредерик Васьор, който отново заяви, че всеки нов отбор трябва да прибавя към общата стойност на спорта.
Във Ферари очакват постоянна промяна в баланса на силите до края на сезона
„В крайна сметка не съм сигурен, че ние имаме право на глас в тези дискусии. Те се водят между ФИА, отбора и ФОМ, изборът не е наш. Със сигурност, ако ще е добре за спорта, за шоуто, за бизнеса и прибавя стойност към спортната страна на нещата, ние няма да имаме против“, обясни Васьор.
Либърти Медия няма да продава търговските права на Формула 1
В момента във Формула 1 има така наречената такса „анти-разреждане“, която трябва да бъде заплатена от всеки нов тим. Тази сума (за момента 200 милиона долара), се разпределя между съществуващите тимове, за да се компенсират техните финансови загуби от по-ниските приходи от наградните фондове.
Снимки: Gettyimages