Отборът на Хюндай може да пусне четвърта кола в Световния рали шампионат (WRC) през 2025 година, а решението за това би трябвало да бъде взето в хода на рали „Япония“ този уикенд.
Фурмо поведе на старта в Япония, Нювил е 6-ти, а Грязин начело в WRC2
Състезанието в Страната на изгряващото слънце ще бъде посетено от главните ръководители на Хюндай, които ще дискутират и плановете за следващата година. Очаква се Хюндай да има три доста реновирани версии на i20 N Rally1, а две от тях ще бъдат на Тиери Нювил и Ойт Танак, които са потвърдени с пълни програми.
Пилотският състав на третата кола все още не е обявен, но в последните месец усилено се спекулира, че Адриен Фурмо ще премине от М-Спорт в Хюндай, където ще кара с пълна програма. Това би означавало, че Дани Сордо, Андреас Микелсен и Есапека Лапи, които си деляха третия автомобил през този сезон, ще останат без място в отбора.
Фурмо потвърди, че ще кара в Rally1 догодина, но не каза къде
Ръководителят на тима Сирил Абитебул обаче потвърди пред медиите в Япония, че се обмисля възможността Хюндай да пусне и четвърта кола догодина. Това ще бъде една от темите, които французинът ще обсъди с големите шефове на Хюндай в Япония този уикенд.
„Ние сме почти готови с нашите планове за 2025 година, ще ги обявим след рали „Япония“. Казахме на екипажите, че искаме да теглим чертата след края на сезона, който беше добър и да погледнем към следващата година.
„Тази седмица очакваме посетители от базата на Хюндай, така че ще имаме възможност да ги включим в дискусиите, за да вземем крайно решение за пилотите и колите за следващата година. Все още съм амбициран да пуснем четвърта кола и това ще бъде една от темите, които ще обсъдим през уикенда и тя може да се отрази на нашия избор на пилоти.
„Все още нямаме точен план за четвъртата кола, но най-вероятно ще я ползваме само в определени състезания. Това е нещо, което бих искал да направя поради няколко причини, най-вече поради факта, че догодина Тойота също ще има много коли“, обясни Абитебул.
Снимки: Gettyimages