Световният шампион във Формула 1 Макс Верстапен не е особено голям почитател на уличните трасета, а този сезон мнението му сериозно еволюира, може би защото тези писти стават все повече.
Уличните трасета стават все по-бързи, но зоните за сигурност остават със скромни размери, а твърде често всяка грешка се наказва с удар в предпазните огради. Дълго време Монако беше единственото класическо улично трасе в календара на Формула 1, но сега броят им нарасна с включването на Саудитска Арабия, Азербайджан, Сингапур, Маями и Лас Вегас. Трябва да добавим и Мелбърн и Канада, които до голяма степен дават същото усещане у пилотите.
“Автомобилите от Формула 1 не са създадени за улични трасета - обясни Макс пред Formule1.nl. - Изобщо не харесвам тези трасета. Не и откакто караме по-тежки и по-големи коли. С предишното поколение беше възможно, но сега…”.
Верстапен със скъп подарък от Хонда
Верстапен даде и конкретен пример за това колко е трудно да се кара бързо и ефективно на уличните трасета с новите болиди във Формула 1.
Какво казва статистиката за първите 8 сезона на Люис и Макс
“В Монако и Сингапур бях много разочарован от поведението на колите, те са твърде тежки, окачването им е много твърдо и вече не може да се атакуват бордюрите - обясни пилотът на Ред Бул. - Тези автомобили просто не са за такива трасета. На тях стават хубави снимки, но не и интересни състезания.”
Снимки: Gettyimages