Първият автентичен Jaguar XKSS, произведен след почти 60 години, бе представен на световно ниво в Лос Анджелис днес от Jaguar Classic. Зашеметяващият XKSS с покритие в цвят Sherwood Green е създаден от инженерния екип на Jaguar Classic преди производството на деветте автомобила, които ще бъдат доставени на клиенти от цял свят през 2017 г.
Често наричан "Първия суперавтомобил в света", XKSS първоначално е бил създаден от Jaguar като шосеен вариант на спечелилия състезанието Льо Ман модел D-type, конструиран през 1956 г. През 1957 г. девет автомобила, предназначени за износ в Северна Америка, биват унищожени от пожар в завода Browns Lane на Jaguar в централна Великобритания, което означава, че са били създадени само 16 броя XKSS.
По-рано тази година Jaguar обяви, че поделението Classic ще конструира деветте „загубени" спортни автомобила XKSS за подбрана група колекционери и клиенти. Новият уникален XKSS, представен в Лос Анджелис, е резултат от 18 месеца проучване и ще бъде използван като мостра, от която ще бъдат произведени деветте реплики.
Деветте автомобила ще бъдат напълно нови, с последователни номера на шасито от дневника на XKSS. Всички автомобили в момента се продават на цена над 1 милион паунда всеки.
XKSS е втората реплика, създадена от Jaguar, след шестте автомобила Lightweight E-type, произведени през 2014 г. Този проект помогна на екипа да научи как се създават автомобили, според спецификациите, по които са били конструирани в серийно производство, и тези знания бяха усъвършенствани със създаването на "новия оригинал" XKSS.
XKSS, представен в Лос Анджелис, е реплика, отговаряща на оригинала, конструирана чрез комбинация от оригинални чертежи от архивите на Jaguar и модерни технологии. Инженерният екип на Jaguar Classic сканира няколко версии на XKSS от 1957 г., за да създаде пълно дигитално изображение на автомобила от каросерията до шасито, включително всички необходими части.
Каросерията на XKSS е изработена от магнезиева сплав, както е било през 1957, и понеже оригиналните калъпи за оформяне на каросерията не съществуват, Jaguar Classic произвеждат нов калъп по поръчка, базиран на оригиналната каросерия от 50-те години на 20 век. Каросериите на деветте нови автомобила ще бъдат оформени по този калъп чрез традиционен метод, наречен ръчно шлифоване.
Експертните инженери на Jaguar Classic са започнали работа с оригиналните рами и оттам са създали CAD, за да подпомогне конструирането на шасито. В сътрудничество с екипа на Classic, създателите на рами Reynolds - известни със своите тръби 531 - са получили задачата да създадат нови части по поръчка, използвайки империалната вместо метричната измервателна система. Рамите са заварени с бронз по същия начин като тръбите на шасито на оригиналния XKSS.
Репликите имат дискови спирачки Dunlop на четирите колела с помпа Plessey и гуми Dunlop със занитени джанти от магнезиева сплав в две части, съгласно спецификациите на оригиналния модел.
Под предния капак XKSS е оборудван с 3,4-литров, 6-цилиндров редови двигател Jaguar D-type с 262 к.с. Двигателят има изцяло нови чугунени блокове, нови чугунени глави на цилиндрите и три карбуратора Weber DC03.
Отвътре "новият оригинал" XKSS е оборудван с перфектни реплики на оригиналните измервателни уреди Smiths. Всичко, от дървото на волана през зърнестата кожена тапицерия на седалките до месинговите копчета на арматурното табло на XKSS, е точно такова, каквото е било през 1957 г.
Направени са малки промени в спецификациите, само за да се подобри безопасността на водача и пътниците. Например, горивната клетка използва здрави съвременни материали, за да поддържа използването на съвременни горива.
Автомобилите за клиентите ще бъдат ръчно изработени, като работата по тях ще започне тази година и е изчислено, че изработката на всеки нов XKSS ще отнеме 10 000 човекочаса.