Jaguar разкри новото си бъдеще в електрическия моторен спорт, като представи официалното име на своя тим за Формула Е, визията си, името на спонсора, пилотите и електрическия си състезателен автомобил.
От този октомври Panasonic Jaguar Racing ще се състезава в третия сезон на Формула E на FIA с първия изцяло електрически състезателен автомобил на Jaguar в историята: I-TYPE 1.
На събитието по представянето в Jaguar Collections Centre новият I-TYPE 1 направи впечатляващ дебют, пилотиран от официалния резервен пилот на тима Хо-Пин Тун, като подчерта ангажимента на марката ‘Race To Innovate', чиято мисия е да промени начина на възприемане на електрическите автомобили, да разработи нова електрическа технология и да вдъхнови бъдещите поколения.
Jaguar разкри и вълнуващия екип на пилотите с Адам Керъл и Мич Евънс, които потвърдиха, че ще пилотират I-TYPE 1 във встъпителния сезон на тима. Този екип ще поведе завръщането на Jaguar към състезанията от най-високо ниво.
Jaguar изнесе подробности относно партньорството си с Panasonic, при което водещата компания в областта на електрониката и автомобилната технология ще си партнира със състезателния тим на Jaguar във Формула E, за да създаде бъдеще, което обещава да тласне напред границите на електрическата технология в средата на високите скорости. За Jaguar беше удоволствие също да обяви, че Lear Corporation се присъединява към тима като официален партньор.
Герд Мойзер, Председател на Panasonic Jaguar Racing каза: „Днешният ден отбелязва нова глава в историята на Jaguar Racing. Като първия производител на премиум автомобили във Формула Е, ние сме горди да се завърнем в моторния спорт на най-високо ниво. Бъдещето се променя и ние сме част от тази промяна. Нямаме търпение да започнем да се състезаваме в градските локации и да вдъхновим цяло ново поколение фенове на @JaguarRacing да се присъедини към това вълнуващо пътешествие. Формула E е идеалната платформа да вдъхновим следващото поколение."
Jaguar Land Rover има наети 9 000 инженери и е най-големият британски инвеститор в проучване и развитие сред всички бизнес сектори.
Ник Роджърс, Изпълнителен директор, Продуктов инженеринг в Jaguar Land Rover, подчерта важната роля, която ще играе Формула E в разработването на следващото поколение електрическа автомобилна технология и важността на електрическите автомобили в бъдещото продуктово портфолио на Jaguar Land Rover.
Роджърс каза: „През следващите пет години ще видим повече промени в автомобилния свят отколкото през последните три десетилетия. Шампионатът ще ни позволи да проектираме и тестваме нашите модерни технологии при екстремни условия на представяне. Ще приложим тези важни познания в разработките ни за реални условия. В Jaguar Land Rover имаме наети 9 000 инженери и екипът ще разчита на тези инженери да извлекат данни и да тласнат напред границите на електрическата технология в състезателна среда."
Тимът Panasonic Jaguar Racing завърши успешно 21-дневни изпитания включително и последния открит тест на Формула E, който финишира на пистата Донингтън парк вчера.
Джеймс Баркли, Директор на тима Panasonic Jaguar Racing каза: „Днешният ден е повод за гордост за мен и за целия тим Panasonic Jaguar Racing, защото е нашето официално представяне. Всички работиха много усилено през последните девет месеца, за да се подготвят за нашия дебют в Шампионата. Радвам се да приветствам Адам, Мич и Хо-Пин, Panasonic, Lear и всички наши нови фенове в семейството на Jaguar.
Искаме да бъдем успешни на пистата и извън нея. Знаем, че предизвикателството е сериозно - нашите конкуренти имат преднина от две години. Ще сверяваме очакванията си през този първи сезон. В крайна сметка ние сме тук да побеждаваме, но ние сме тук и да правим иновации.Бих искал да благодаря на Жан Тод и неговия екип във FIA и на Алехандро Агаг и екипа му във Формула Е за тяхната визия при създаването на тези иновативни серии и за тяхната помощ и подкрепа през последните 12 месеца за влизането на Jaguar."
Пилотите на тима Panasonic Jaguar Racing
Адам Керъл, 33 години, Северна Ирландия
Адам носи бързина и опит на Jaguar чрез кариера, която се простира от картинг до F3, GP2, A1GP, IndyCar и WEC. Той също успешно изпълни поредицата от тестове на Panasonic Jaguar за Формула E.
Адам Керъл каза: „Истинска привилегия е да се състезавам за Jaguar във Формула E. Трябва само да погледнете класата на другите пилоти в сериите, за да видите нивото на конкурентност и престиж, който има сега този Шампионат. Да пилотирам за Jaguar е също сбъдната мечта. Те са най-голямата марка, която влиза в сериите и едно от най-вълнуващите имена в състезанията."
Мич Евънс, 22 години, Нова Зеландия
С множество титли от картинг и шампионати с открити колела, включително от Шампионата GP3 2012, Мич е млад пилот с доказани състезателни качества. Той се е състезавал също в историческите 24 часа на Льо Ман, завършвайки 2-ри в класа през 2015 г. През 2016 г. се е състезавал в сериите GP2 за Campos Racing.
Мич Евънс коментира: „Формула Е е истински шампионат на пилотите с някои от най-конкурентните състезания в света. Всеки от пилотите ще ви каже колко е предизвикателно да се намерят границите с автомобил от Формула Е и да се спечелят онези допълнителни десетици, затова очаквам сезона с нетърпение. Някои от най-емблематичните в исторически план автомобили са създадени от Jaguar и аз съм развълнуван да бъда част от електрическото бъдеще на Jaguar и нашето завръщане към моторните спортове."
Хо-Пин Тун, 33 години, Китай
Хо-Пин се присъединява към Panasonic Jaguar Racing със значителен опит в състезанията с открити колела, включително F3, A1GP, GP2, WEC, IndyCar и F1 тестовете. Тун носи на екипа и истински опит от Формула E, тъй като се е състезавал в три състезания от първия Шампионат на Формула E на FIA.
Хо-Пин Тун каза: „Вярвам, че влизането на Jaguar в сериите е важен момент за Шампионата на Формула E на FIA. Имам пряк опит от състезанията в тези серии и съм виждал колко ефективно Формула Е демонстрира по вълнуващ начин следващото поколение технологии директно в градовете на феновете по света. Нямам търпение да дам смислен принос към това бъдеще на електрическа мобилност и към значителното състезателно наследство на Jaguar."