Harley-Davidson и едноцилиндровият двигател

Harley-Davidson и едноцилиндровият двигател

Harley-Davidson са известни със своите големи, V-образни двуцилиндрови двигатели вече повече от век, но всъщност историята започва малко преди това. За да може днес да се наслаждаваме на плътния глас на деветото поколение Big Twin на Harley, Milwaukee-Eight, е трябвало някой или нещо да постави началото.

Въпросният бил един малък, едноцилиндров двигател, който сбъдва голямата мечта на Уилям Харли и Артър Дейвидсън и през 1903 година да представят първия си сериен мотоцилкет с него.

Моделът се продава от първия дилър на марката, на име Чарлз Ланг. Той отваря представителството в Чикаго през 1904 година, от което излизат първите три мотоциклета с марка Harley-Davidson®. Но да се върнем на двигателя - едноцилиндров, с вакуумно задвижван всмукателен клапан и предаване чрез кожен ремък. Той се ползва за мотоциклетите до 1909 година, когато на пазара идва V-образният, но се произвежда до 1918-а на платформата F-Head.

След това има кратко завръщане през 1926 година в “А” и “В” сериите мотоциклети и предхожда Flathead конфигурацията, три години преди Harley да започнат да произвеждат V-Twin Flathead. В серия “B” се появяват горни клапани - цели 10 години преди легендарните Knucklehead V-Twin.
През 1948 година в олекотените серии “S” Harley решават отново да заложат на едноцилиндровия модел и финално го виждаме през 1978 година, когато от поточната линия слиза последният SX 250.

Днес, десетки двигатели по-късно, Harley-Davidson не спират да развиват технологиите си, но за да има развитие, нещо e било в началото, а за Harley това е едноцилиндровият двигател.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички