Stinger: Най-бързата и мощна Kia

Stinger: Най-бързата и мощна Kia

Когато през 2011 година Kia показаха своя GT Concept на изложението във Франкфурт, всички си помислиха: "Това ще се произвежда, ама някой друг път". Дизайнът бе на Питър Шрайер и Грегъри Гийом. Първият е човекът, посочил на Kia накъде да вървят по отношение на естетиката - посока, която се оказа вярна за компанията, и по която тя се движи от 2006-а насам, за да може днес да се изправим очи в очи със Stinger и да кажем: "Tова е една хубава серийна Kia".

Stinger е първият седан на марката, който идва със задно или задвижване на четирите колела. Предлага се с три двигателя и изглежда брутално в червено. В CV-то му има три основни характеристики: спортен седан, проектиран във Франкфурт, разработен на "Нюрбургринг". Ако кандидатстваше за поста "следващата ни кола", със сигурност щеше да бъде в списъка с одобрени. Но защо?

Kia Stinger@@@

В американските филми булката винаги трябва има нещо старо, нещо ново, нещо синьо и нещо назаем. Традиция, която може да се окаже приложима и в автомобилостроенето. Днес всеки нов модел има по нещо от стария, идва с някаква нова технология, взел е назаем по нещо от останалите представители на марката, а синьото - това вече е въпрос на вкус. Шрайер е един от дизайнерите на поредица от интересни автомобилни видове като New Beetle, второто поколение Audi TT, на Golf 4 и Kia Soul. Той знае какви черти трябва да притежава една кола, за да бъде едновременно красива, почти практична и не твърде смела, за да може да все пак да се продава: има нужда от индивидуалност, която да я кара да изпъква на пътя, и функционалност, която да не нарушава визията.

"Шасито на Stinger e изработено от 55% усъвършенствана високоякостна стомана, а изключителната му твърдост допринася за намаления шум, както и за ограничените вибрации и нискочестотни трептения на каросерията", обясняват от Kia. Всичко това е много хубаво на думи, но докато не излезеш на софийските павета, гръбнакът ти не знае с какво си има работа. Затова взехме тестовата версия и се насочихме към центъра. Окачването е макферсон отпред и многораменно отзад, регулира се от шофьора и прави всичко възможно да се адаптира към стила му на каране, взимайки под внимание условията на пътя. При по-висока скорост Stinger сам втвърдява предните и омекотява задните си амортисьори, но шофьорът може да каже какво предпочита и в това число да влезе и настройката на твърдостта на волана.

Има коли, които събират погледите на хората по улиците, и това ти харесва, но на последния ти прешлен просто не му пука и иска да се раздели възможно най-скоро с това мъчение. За късмет, случаят със Stinger не е такъв. Красотата не е за сметка на удобството ти, воланът не се усеща като несвързан с гумите и легналите полицаи не са наказанието, което държавата смята, че заслужаваш за това, че караш хубава кола.

Stinger се предлага с 3 двигателя: един 2.0-литров 4-цилиндров бензинов с 255 кс и 353 Нм въртящ момент, който е само със задно задвижване; един 3.3-литров V6 бензинов с две турбини с 365 кс и 510 Нм, и един дизелов 2.2-литров с 200 кс, които са за задвижване на четирите колела. Всички те са свързани с 8-степенна автоматична скоростна кутия, която във версията с 2.2-литровия мотор, която тествахме, сменяше предавките доста адекватно. Освен това скоростният лост е изключително удобен и приятен на допир, а студенината на алуминия около него те кара да се чувстваш някак специален и заслужил.

Kia Stinger@@@

Най-хубавата черта на Stinger обаче, без да забравяме красотата, е задвижването на четирите колела, което е изключително полезно за онези 20-ина дни от годината, в които снегът изненадва всички и затрупва и без това скапаните ни пътища. За късмет в уикенда, в който Stinger беше с нас, заваля леко и успяхме да се убедим, че изобщо не е задължително да се обричаш да живееш с тежък SUV, за да оцелееш и в по-високите квартали на София. AWD системата идва с Dynamic Torque Vectoring Control, който дава допълнителна мощност или спирачна сила към отделните колела. Версията със задно пък ползва механичен диференциал с ограничено приплъзване за равномерно разпределение на силата върху задните колела.

Цената започва от 69 960 лв, а GT версията с V6 двигателя е 115 500 лв. За тези пари ще имате кола, която изглежда напълно адекватно до доста по-луксозни свои конкуренти, която най-вероятно няма да изгуби драстично стойността си след няколко години и всеки ден ще ви напомня, че ако не сте били на "Нюрбургринг", значи не сте живели.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички