Второто поколение на Nissan Leaf развълнува цяла Европа в последните месеци. Преди календарната година да е приключила, масовият електрически автомобил вече постави рекорд за най-много продажби. До края на месец септември бяха поръчани 43 000 модела, от които повече от половината (приблизително 30 000) вече са доставени. Показателите не са никак лоши, имайки предвид, че доставките на новия Leaf започнаха през месец февруари. С тези данни Leaf се превърна в най-продаваният електромобил на Стария континент, надминаващ дори и plug-in хибридите. В Норвегия моделът е най-продаваният сред всички видове автомобили.
Японският бранд пресмята, че нова поръчка за Leaf в Европа идва на всеки десет минути. След груби сметки това се равнява на малко над 4 000 автомобила месечно. За да отговори на търсенето, конструкторът вече е ускорил производството.
Компанията твърди, че приблизително 8 000 броя автомобили са доставени на фирми и корпорации, което означава, че моделът не е търсен само от домакинствата, а и от бизнеса. Nissan Leaf получи максималния петзвезден рейтинг за безопасност от Euro NCAP след серия от тестове.
Новият Nissan Leaf разполага с три основни нови технологии за интелигентно шофиране. Първата е високотехнологичната система за подпомагане на водача ProPILOT. Използвана при движение в една лента на магистрала, тя улеснява шофирането, прави го по-спокойно и сваля напрежението от водача. Втората, ProPILOT Park, променя начина, по който хората мислят за паркирането. Когато я включите, тя поема контрола върху завиването, ускорението, спирането и избора на предавка, за да насочи автоматично автомобила в паркомястото. Така паркирането вече не е затруднение, а лесна задача, която колата изпълнява изключително прецизно.
Третата - e-Pedal, е още по-революционна и променя начина, по който шофираме. Тя позволява на шофьора да потегля, ускорява, намалява и спира, единствено регулирайки натиска върху педала на газта. Когато вдигне крака си от него, системата автоматично задейства регенеративни и конвенционални спирачки, които постепенно спират колата на място. Тя остава така дори и спряла на стръмен наклон нагоре докато не натиснете отново газта. Разбира се, конвенционалният педал на спирачките все още трябва да се използва при ситуации, налагащи агресивно спиране, напомня производителят.
За разлика от Европа, в САЩ продажбите на Leaf са около четири пъти по-ниски. Моделът е достъпен на 51 пазара по целия свят.
През изминалата 2017-а еталонът при електрическите автомобили бе Renault Zoe с общо 31 300 поръчки за цялата календарна година.