Toyota с номер 7 начело след тренировката за "Льо Ман", Алонсо - втори

Toyota с номер 7 начело след тренировката за "Льо Ман", Алонсо - втори

Автомобилът на Toyota с номер 7 оглави класирането в тренировката за изтощителните "24 часа на Льо Ман". Най-добрата обиколка бе записана от Камуй Кобаяши - пилотът, който държи рекорда за обиколка на "Льо Ман" от 2017 година. Времето му от 3:18.718 минути бе с две секунди и половина по-успешно от най-доброто на Фернандо Алонсо в другия автомобил на Toyota от теста миналия месец.

Двукратният Ф1 шампион и съотборниците му останаха на втора позиция благодарение на последните усилия от страна на Себастиен Буеми. Именно този екип - с автомобила с номер 8 записа и най-много обиколки в тренировката - 55. Заедно двете коли на Toyota преминаха границата от 100 обиколки.

На трета позиция - най-добрите от останалите - завършиха сесията Rebellion, които в голяма част от времето всъщност заемаха второто място. Зад тях остана друг частен отбор - DragonSpeed с най-добро темпо, записано от Бен Хенли. Вторият автомобил на Rebellion с пилоти Нийл Яни, Андре Лотерер и Бруно Сена останаха шести.

Официалната тренировка за "24-те часа на Льо Ман" започна с фалстарт за някои. Още в първата обиколка два от автомобилите на пистата спряха, а маршалите трябваше да се притичват на помощ. Жълти флагове бяха показани още в първия сектор на трасето. Отборите с технически проблеми бяха частният Менър в най-високия клас LMP1 и този на Джеки Чан в по-ниския LMP2 клас, за който зад волана бе дебютантът Джазман Джафар.

Първите екипи, записали добри обиколки, очаквано бяха двата на Toyota, за които отначало караха Себастиен Буеми (номер 8) и Майк Конуей (номер 7), както и екипа на Rebellion с Андре Лотерер.

В първите часове Оливер Уеб от частния отбор ByKolles получи предупреждение за опасно каране.

По време на сесията Хари Тинкнел с Ford номер 67 излезе доста извън очертанията на пистата, което бе повод за още един жълт флаг, докато автомобилът се прибере в гаража. Причината за излизането бе проблем със спирачките заради грешка на Тинкнел. Заради него автомобилът не успя да излезе на пистата отново.

Жан-Ерик Верн и тимът G-Drive оглавиха класацията във втория клас на "24-те часа на Льо Ман" - LMP2. Автомобилите Oreca запълниха всички места в топ 5.

В GTE категорията Porsche държи пълен контрол. Патрик Пайле записа най-доброто време - 3:50.121 20 минути преди края на тренировката с Porsche 911 RSR с номер 93. Той подобри постижението на другата кола на немския конструктор с номер 92.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички