Миниванът, който застраши рали „Япония”
Възраждането на рали „Япония” и завръщането на състезанието в календара на WRC от 2022 година насам е супер успешно, но днес организаторите отново бяха изправени пред изпитание, което може да им струва много скъпо.
След старта на първите шест коли в скоростен етап №12 отнякъде се появи миниван Нисан, който небрежно излезе на трасето на отсечката и пое срещу посоката на движение, като в това време на старта вече чакаше Елфин Еванс. Тази ситуация смразява кръвта на всеки директор на рали, както и на хората на отсечката, където се случва това. Защото може да си представите какъв ще е ефектът ако Еванс и Ярис-ът му с мощност над 500 конски сили ударят челно миниванът, който идва срещу тях.
Танак води в Япония, Нювил е все по-близо до титлата
Водачът на минивана стигна до старта на етапа и спря зад съдията, който беше застанал пред колата на Еванс, за да започне процедурята по стартиране. Полицията реагира много бързо и миниванът беше изведен от отсечката, а разследването продължава.
Танак продължава да води в Япония, Нювил се доближи до точките
Проблемът за японците е, че нещо подобно се случи и през 2022 година, а това са най-тежките нарушения, които могат да се случат в скоростна отсечка на рали. Директорът във ФИА, които отговаря за състезанията, провеждани на обществени пътища, т.е основно ралита – Андрю Уитли днес обясни, че все още не е сигурно, че рали „Япония” ще се върне в ситуацията на „жълт картон”, но „върви в тази посока”. В случая използването на „картоните” е същото като във футбола, след жълтия картон идва червен и всичко приключва. Рали „Япония” получи жълт картон заради проблемите през 2022 и през 2023 беше с предупреждение, което за тази година падна. Но най-вероятно през 2025 японците пак ще са със жълт картон.
Николай Грязин идва в България
Още при завръщането на рали „Япония” в календара на WRC организаторите обясниха, че неурбанизираните участъци, които да са близо до скоростните отсечки са много малко и рискът от неразрешено навлизане в етапите е голям.