Мартинс Сескс има "нулева идея" за бъдещето си в WRC след Rally1 участията
Мартинс Сескс каза, че има „нулева идея“ за своето бъдеще в Световния рали шампионат (WRC) след впечатляващите три участия с Rally1 автомобил в хода на сезон 2024.
Латвиецът дебютира във водещата категория в рали „Полша“ и веднага прикова погледите към себе си, давайки второ време в първата истинска отсечка на състезанието, при това с нехибридната версия на Пума Rally1. В домашното си състезание в Латвия Сескс вече получи хибридна система и записа първите си две етапни победи. Той дори бе в битката за подиума до последния етап на състезанието, когато повреда го смъкна до седмата позиция.
Това бяха и първоначалните две ралита, които бяха заложени в програмата на европейския вицешампион за миналата година. Самата програма бе финансирана и от промоутъра на WRC. Изненандващо обаче той участва и в рали „Чили“ миналата седмица, но отново без хибридна ситема в състезание, което беше изцяло ново за него.
Надпреварата в Южна Америка не мина по план за Сескс, който бе принуден да прекрати участието си в петък, след като спука две гуми във втория етап, а имаше само една резервна в багажника си. Все пак скоростта му в събота и неделя беше добра, преди внезапна структурна повреда в задното крило в края на предпоследната отсечка да го забави във финалния етап на състезанието.
Все пак Сескс научи важни уроци в Чили, а цялостното му представяне впечатли ръководителите на М-Спорт, които най-вероятно ще трябва да търсят заместник на Адриен Фурмо. Французинът е много вероятно да премине в Хюндай, което би оставило едно свободно място в екипа на Малкълм Уилсън. Самият Сескс обаче каза, че няма никаква представа какво ще бъде бъдещето му в WRC.
Фурмо вече е подписал с Хюндай?
„Ако ми бяхте казали, че ще карам Rally1 кола три пъти през тази година, нямаше да ви повярвам. Да дойда в Южна Америка за първи път и да карам Rally1 беше невероятно.„Беше наистина предизвикателно, след като първите две ралита минаха много гладко от пилотска гледна точка, но тук си беше истинско предизвикателство, имаше много за учене. Мисля, че научих много за бъдещето и сега знам как да подхожам към ралитата, когато не познавам отсечките.„Всъщност аз имам нулева идея за бъдещето си. Направихме това рали и не знам какво ще се случи сега. Готови сме за всяка възможност. Всичко ще зависи какво, как и кога ще можем да направим“, каза Сескс.
Представянето на латвиеца в рали „Чили“ беше коментирано и от ръководителя на М-Спорт Ричърд Милнър, който определи показаното от Сескс и неговия навигатор Ренарс Франсис като „страхотно“.
„За Мартинс и Ренарс, предполагам не беше това, което очакваха. Дребна грешка с големи последствия в петък и труден последен етап без задното крило. Но аз смятам, че те свършиха страхотна работа и натрупаха опит за това, което е нужно, за да стигнеш до върха на WRC. Това беше основната причина да ги докараме тук“, коментира Милнър.