Винялес не може да си обясни защо темпото на Априлия изчезва след тренировките
Маверик Винялес заяви, че не може да си обясни защо темпото, което Априлия демонстрира в хода на петъчните тренировки, постепенно изчезва в хода на уикендите в MotoGP.
Винялес и съотборникът му Алейш Еспаргаро често са в челото на класирането в петък, но след това постепенно изостват. Това беше илюстрирано перфектно в Германия миналата седмица, където Винялес постави нов рекорд на „Заксенринг“ във втората тренировка в петъчния ден.
Винялес с нов рекорд в изпълнената с падания втора тренировка в Германия
В квалификацията обаче испанецът се класира едва седми, на повече от половин секунда зад Хорхе Мартин, който си осигури полпозишъна. Спринтът и състезанието също не минаха по най-добрия възможен начин за испанеца, който завърши съответно седми и 12-ти в двете надпревари на „Заксенринг“. В съботната той бе изпреварен в последния завой от Марк Маркес, а в неделя излетя от трасето и загуби много време още в началната фаза.
„От няколко състезания не сме на нивото, на което искаме да сме. В петък стигаме до лимита и след това не можем да го надскочим. Много е трудно, много е сложно, трябва да разберем защо се случва“, обясни Винялес.„В петък изглежда все едно ще можем да се броим в състезанията, но на 10 секунди зад лидерите. Аз губя поне 12 секунди с всички проблеми, но и без тях ще съм с шест секунди зад лидерите и няма да се боря с тях. Ще е интересно да разберем защото това се случва.„Виждам и състезанието на Мигел (Оливейра). Изглеждаше, че той ще може да се бори за победата, в загрявката също беше бърз, но накрая пресече финала на 10 секунди зад победителя. Трудно е да се разбере и обясни.„В група поведението на мотора е много по-различно, спрямо карането сам на писта. Не знам дали се нуждаем от различен подход към уикендите, за да разберем повече как се държи мотора в група.„Основната разлика идва от електрониката, която се мени с всяка обиколка. Гумите се държат постоянни и работят добре. В събота имах проблеми, но когато бях сам можех да поддържам темпо 1:21, което е конкурентно. След това изведнъж неща става в задницата, предната гума започва да се вдига на ускоренията, трябва да разберем това непостоянно поведение на мотора. Той става много непредвидим така.„Трябва да разберем защо в една обиколка той работи по един начин, а в следващата по друг. В спирането също има разлика, така че наистина трябва да намерим отговор“, добави още испанецът.
Преди началото на сезона Априлия нарочно пускаше своите пилоти в група по време на тестовете в Малайзия, за да могат италианеците да съберат повече данни за поведението на RS-GP в движението в група, тъй като то им създаше проблеми и в края на миналия сезон. В началото на кампанията тези затруднения отсъстваха, но от думите на Винялес става ясно, че те са се завърнали.