ФИА забрани най-новата мода във Формула 1
През последните няколко състезателни уикенда във Формула 1 ФИА налага ограничения за минималната скороста на пилотите по време на квалификациите. Тези мерки на ФИА имат за цел да предотвратят задръстванията, които се образуваха в края на подготвителните обиколки, когато пилотите караха бавно, за да отворят нужната дистанция с колите пред тях.
Определено може да се каже, че този ход на ФИА имаше позитивен резултат, тъй като случаите на неволни блокирания в квалификациите определено намаляха след въвеждането на тези мерки. Те се прилагат във всеки уикенд от Гран При на Япония насам.
След хаоса в Сингапур ФИА връща ограничение за Гран При на Япония
И докато блокиранията на пистата намаляха, то тези в алеята пред боксовете се увеличиха, тъй като това остана единственото място, на което пилотите имат по-голяма свобода да отворят дистанция с тези пред тях. И докато в Япония, Катар и САЩ нещата не изглеждаха толкова зле, то в Мексико миналата седмица те излязоха извън контрол.
В края на първата фаза изходът от бокса буквално беше блокиран от пилоти, които бяха спрели, за да изчакат отварянето на дистанция. След сесията за място на „Ерманос Родригес“ Макс Верстапен, Джордж Ръсел и Фернандо Алонсо бяха разследвани за това блокиране на изхода от бокса, но и за тримата нямаше последствия.
Стюардите на Гран При на Мексико Сити обаче препоръчаха на рейс директора Нилс Витих да намери решение, с което подобни инциденти да се избегнат в бъдеще. Изглежда такова ще има още за Гран При на Сао Пауло тази седмица.
В своите бележки преди началото на състезателния уикенд Витих вкара инструкция, че отварянето на разлики на изхода от бокса ще бъде разрешено, но без това да блокира изхода от алеята пред боксовете.
„Съгласно правило 33.4 от Спортния правилник на Формула 1 на пилотите им е забранено да се движат ненужно бавно, което включва и спирането в бързата алея на пит лейна. По време на квалификациите пилотите ще могат да отварят разлики между светофара на изхода от бокса и втората линия на колата на сигурността (SC2). Всеки, който иска да стори това трябва да се придържа в лявата страна на алеята, за да могат други пилоти да ги изпреварват от дясната страна на изхода от бокса“, се казва в бележките на Витих, които се разпространяват до всички отбори преди началото на всеки уикенд.