Състезателният директор във Формула 1 Нилс Витих информира отборите чрез своите традиционни бележки преди началото на всеки състезателен уикенд, че на „Сузука“ тази седмица ще има по-строги правила за квалификацията.
Решението на германеца идва след хаоса, който се получи в края на първата фаза на сесията за място на „Марина Бей“ миналата събота. Тогава се образува едно огромно задръстване в края на обиколката, докато пилотите търсеха възможно най-добрата позиция, за започване на летящ тур.
Една от причините да се стигне до тази ситуация беше премахването на правилото за максимално време за обиколка, което бе използвано на „Монца“ две седмици по-рано. Принципно това правило важи само за обиколките за прибиране в бокса, но не и за тези за излизане от него. В Италия обаче то бе променено и важеше за абсолютно всички обиколки, за да няма образуване на задръствания в третия сектор в борбата за въздушна струя.
Норис обвини съперниците си в нехайство
В Сингапур правилото бе върнато по старо му по желание на пилотите и се стигна до тези задръствания. Заради тях за Гран При на Япония, а може би и до края на сезона, правилото ще бъде както бе и на „Монца“.
Алонсо отново призова за смяна на формата на квалификациите
„За безопасното и нормално протичане на събитието, с изключение на извънредни обстоятелства, приети от стюардите, всеки пилот, който надвиши максималното време между двете линии за колата на сигурността (разположение в края и началото на пит лейна) във всяка обиколка по време и след края на квалификацията, включително обиколки за излизане и прибиране в бокса, ще бъде разследван за ненужно бавно каране“, написа Витих в своите бележки към отборите.
Това не означава, че всеки пилот автоматично ще бъде наказван, ако надвиши максималното време. На „Монца“ пилотите на Ферари Карлос Сайнц и Шарл Леклер не бяха санкционирани, след като бе преценено, че те са надвишили това време, за да освободят пътя на пилоти, които са били в бързи обиколки и са сторили това по безопасен начин преди зоните за спиране.
Леклер предупреди Формула 1 да внимава след липсата на наказания за Верстапен
Самото максимално време ще бъде съобщено на отборите след края на втората тренировка в петък. Същото делта време се използва и при обявяването на кола на сигурността или виртуална такава в хода на състезанията. Принципно то е с около 40% по-бавно от нормалното състезателно темпо.
Снимки: Gettyimages