Верстапен е готов да отстъпи кокпита си, за да си направи експеримент
Макс Верстапен се пошегува преди началото на уикенда за Гран При на САЩ, че е готов да отстъпи своя RB19, за да провери дали някой друг човек ще се справи по-добре с границите на пистити, които създадоха доста голям проблем в Катар преди две седмици. Очаква се и в Остин този уикенд да има доста проблеми с ограниченията на пистата, особено в края на обиколката, където завоите са много бързи и с обратен вираж.
Освен в Катар до момента през сезон 2023 имаше доста проблеми с ограниченията на пистата и в Австрия. Организаторите на това състезание обаче обещаха за догодина да има промени по трасето, най-вече в последните два завоя, които да решат този проблем.
След фарса от миналата седмица "Ред Бул Ринг" се променя
„С удоволствие ще дам на някой друг да покарам колата ми, за да видим дали ще се справи по-добре с границите на пистата. На някои писти самите зони за сигурност не са големи и по-лесно намираме лимита. На „Сузука“ например е така, а това е по-стара писта.„Последните стандарти за пистите имат вина за този проблеми. В Катар например в квалификацията сме по-фокусирани да не пресечем бялата линия, отколкото да караме на лимита, което отнема от удоволствието. В края на обиколката се чудим дали сме успели, или не, вместо да се радваме.„Странно е. Трябва да вършим по-добра работа, защото мисля, че и този уикенд ще е същата история“, каза Верстапен пред медиите вчера.
Доктор Марко иска решение за проблема за границите на пистите
По този въпрос Шарл Леклер заяви, че за пилотите е по-лесно да се ориентират къде са намират от бордюрите, отколкото от белите линии. По времето на Майкъл Маси често имаше случаи, в които границата на пистата не беше определяна от бялата линия, а от външния край на бордюра, както е и в MotoGP например.
„Винаги съм предпочитал да използваме бордюрите като маркер, защото ни ги усещаме реално в колата, докато е белите линии... Освен това ние седим толкова ниско в колите, че ни е трудно да преценим къде точно се намираме. Не знаем дали сме точно върху линията, или сме с 2 сантиметра отвън, докато с бордюра ни е много по-лесно да усетим, по-добра отправна точка е“, каза монегаскът.