Алонсо: Хамилтън имаше късмет през цялата си кариера

Кариерата на Люис Хамилтън във Формула 1 започна през 2007 година в отбора на Макларън, където той си партнира с действащия двукратен световен шампион Фернандо Алонсо.

На хартия Рон Денис и компания имаха мечтания пилотски тандем в лицето на младия и много бърз и Хамилтън и на вече натрупалия опит в битките в челото на колоната Алонсо. Динамиката между двамата обаче много бързо изчезна и се започна една вътрешна война в отбора, която в крайна сметка позволи на Кими Райконен да измъкне титлата изпод носа на двамата във финалния старт за годината в Бразилия.

Марк Слейд: През 2007 в Макларън нямаше подкрепа за Алонсо

След тази турбулентна годината, която двамата прекараха като съотборници в Макларън, където отборът в голяма степен застана по-скоро зад Хамилтън Алонсо малко или много бе принуден да си тръгне. Испанецът избра да се върне в Рено, с който спечели своите две титли през 2005 и 2006.

За съжаление на Алонсо през 2008 тимът от Енстоун вече не беше същият и въпреки победите си в Сингапур и Япония той нямаше как да бъде част от битката за световната титла, която отново бе решена между Макларън и Ферари. Именно Скудерията бе следващата дестинация на испанеца, който премина във Ферари в началото на 2010 година.

По време на престоя си в лагера на „Черните кончета“ той на два пъти бе много близо до титлата, но в крайна сметка и двата пъти бе победен от Себастиан Фетел и Ред Бул. Последва едно катастрофално завръщане в Макларън, за възраждането на Макларън-Хонда през 2015, след което двукратният световен шампион си взе две години почивка през 2019 и 2020.

В началото на сезон 2021 той се завърна във Формула 1 с тима на Рено, който вече се казваше Алпин и въпреки един подиум, в Катар през 2021 година, отношенията между него и ръководството на отбора се влошиха заради слабата надеждност през 2022. Именно това накара Алонсо отново да смени своя тим, този път с Астън Мартин и поне в първите пет старта за 2023 изглежда, че този ход на испанеца се оказва правилен, за разлика от предишните му смени на отбори.

В същото време Хамилтън смени своя отбор само веднъж, преминавайки от Макларън в Мерцедес в края на 2012 година. На пръв поглед този ход на британеца изглеждаше грешен, но успехите, които той и тимът от Бракли постигнаха през последните 10 години напълно опровергаха тези съмнения. С Мерцедес Хамилтън спечели 6 титли, 82 победи, 77 полпозишъна, 143 подиума и записа 47 най-бързи обиколки.

Според Алонсо неговият бивш съотборник е извадил голям късмет със своя трансфер от Макларън в Мерцедес, който му донесе толкова много успехи. Испанецът също така призна, че Хамилтън е един от най-добрите пилоти в историята на спорта и допълни, че изпитва уважение към него.

Алонсо: Титлите на Макс са по-ценни от тези Хамилтън

„Мисля, че той е един от най-добрите пилоти в историята на спорта и в същото време имаше късмет, че разполагаше с толкова силна кола толкова години – заяви Алонсо – Когато имаш такава доминантна кола толкова години, Михаел (Шумахер) спечели седем титли, Люис спечели седем, Макс (Верстапен) ще има три, да кажем тази година, и кой знае още колко. Аз спечелих две, а във Формула 1 винаги ти е нужна най-добрата кола, за да станеш шампион. Ако Хамилтън имаше проблеми през годините в Мерцедес то Валтери (Ботас) щеше да е петкратен шампион.„Изпитвам огромно уважение към него. През годините често сме се срещали на пистата. През тази години сме много близко и често се борим. В Австралия през цялото състезание бяхме на не повече от две секунди един от друг, битката е много хубава“, каза още испанецът.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти