Тото Волф иска повече яснота за използването на червения флаг във Формула 1
Вчерашното състезание за Гран При на Австралия беше спирано общо три пъти с червени флагове след наглед леки инциденти, които в миналото нямаше да доведат до нещо повече от излизането на колата за сигурност. Може би единственото логично използване на червения флаг дойде в предпоследния тур, след масовата катастрофа във втория рестарт от място.
Преди това обаче надпреварата бе спряна в осмата обиколка заради разпилените от инцидента на Алекс Албон отломки и чакъл по пистата на шестия завой. В 54-та от 58 обиколки пък отново имаше червен флаг, след като Кевин Магнусен се удари в стената на втория завой и отново разпиля отломки по трасето. И в двата случая на пистата първо бе изкаран автомобилът на сигурността, но след само обиколка зад него състезанието бе изцяло спирано.
Тези две спирания на състезанието станах повод за много дискусии, като част от пилотите, сред които и победителят в надпреварата Макс Верстапен, заявиха, че те са били ненужни. Сходно мнение изрази и ръководителят на Мерцедес Тото Волф, който призова ръководителите на състезанията по-ясно на дефинират в какви случаи тимовете могат да очакват червени флагове. Той също така сподели, че няма проблем с това състезанията да се подновяват със старт от място, тъй като това е страхотна атракция за феновете.
Верстапен: Голяма каша
„Ние не очаквахме тези два червени флага. Мисля, че стартовете от място са страхотни за феновете, но за в бъдеще ние трябва да знаем в какви ситуации ще има червен флаг и кога ще има само кола за сигурност или виртуална такава. Мисля, че и в двете ситуации днес колата за сигурност беше достатъчна.„Аз нямам проблем с това да има виртуална или истинска кола за сигурност или дори червен флаг, стига ние да знаем в какви ситуации какво можем да очакваме, за да планираме нашите стратегии. Трябва ясно да се дефинира за какво ще се използват виртуалната кола на сигурността, истинската кола на сигурността и червения флаг“, коментира Волф.