Льоб ще кара Дачия в рали “Дакар”?

9-кратният световен рали шампион Себастиен Льоб, който от няколко години преследва победата в рали “Дакар”, може да е голямата звезда на бюджетната марка Дачия, която планира участие в маратонската надпревара. Засега информацията идва основно от френски медии, т.е изтекла е от собственика на румънската марка - автомобилният гигант Рено.

Според тази информация, шефовете на Дачия планират да инвестират сериозно в промяна на имиджа на марката, която трябва да се свързва с приключения и активен начин на живот, а не само с достъпни автомобили. И рали “Дакар” е идеалният инструмент за това.

Дачия вече един подобен успешен опит - преди години марката участва в шампионата “Андрос Троси”, който се провежда на снежни и заледени трасета, като пилот №1 на бранда беше не кой да е, а 4-кратният световен шампион във Формула 1 Ален Прост.

Предполага се, че Дачия ще влезе в рали “Дакар” със състезателната версия на най-големия си SUV модел Bigster, който беше представен като концепт в началото на 2021 година, а се очаква да излезе на пазара през 2024. Bigster отговаря на изискванията да привлече вниманието и на неизкушените от спорта любители на карането извън пътя - ще има хибридна версия, задвижване 4х4, агресивен дизайн и най-вероятно състезателната му версия ще е дело на Продрайв.

В М-Спорт не са се отказали от Льоб, но приоритетът е Танак

Точно британската компания на Дейвид Ричардс е връзката с Льоб. Французинът е голямата звезда на Продрайв в рали рейдовете от 2021 година насам, като компанията изпълнява програмата на Бахрейн Рейд Екстрийм, откъдето идва финансирането. Прототипът, с който се състезава Льоб в рали “Дакар” е създаден от Продрайв по схемата, която ще бъде изграден и Bigster за рали рейдовете.

Льоб поиска реванш срещу Ожие в рали “Монте Карло”

За миналата година Дачия постигна ръст от 13,8% на европейския пазар и продажбите на румънската марка на Стария континент са съизмерими с тези на Тойота. Глобалните продажби на Дачия за 2022 се увеличиха с 6,8% до над 570 000 коли, като пазарният дял на марката в ЕС е 4,2%.

Насер Ал-Атия за 5-ти път е шампион на рали "Дакар"

Още от Моторни спортове

Виж всички