Може ли да се изкопират въздушните кутии на Мерцедес?
Обновената версия на Мерцедес W13, която се появи на тестовете в Бахрейн миналата седмица, успя да изненада другите отбори, а почти пълното премахване на въздушните кутии на колата беше прието като повече от смело решение. Все още няма пълна информация за ползите от това решение, но със сигурност новата форма на въздушните кутии на W13 определено помага за насочването на въздушните потоци, идващи от носа и предното крило към задните колела и дифузьора.
Ако обаче в хода на сезона се окаже, че това решение носи други и по-големи предимства на Мерцедес, то другите отбори няма да могат да реагират и да го изкопират. Поне такова е мнението на шефа на Алфа Таури Франц Тост.
“Не става въпрос само за наличието или формата на въздушните кутии - обясни Тост. - За да бъдат премахнати въздушните кутии се налага да се направи напълно нова аеродинамична конфигурация на колата. Не мисля, че можем да изкопираме като конструкция, защото сме много близо до тавана на бюджета и няма да имаме ресурси за това.”
Верстапен не вярва в проблемите на Мерцедес
Но Тост не е уверен, че дизайнерите и конструкторите на Мерцедес са взели правилното решение като са премахнали въздушните кутии на W13.
“Честно казано, възхищавам се на всички нови автомобили за новия сезон. Виждаме най-различни аеродинамични концепции. Като прочетох техническия регламент очаквах, че повече или по-малко новите коли ще си приличат една с друга. А виждаме, че се използват съвършено различни аеродинамични схеми, дори различни типове окачване. А това означава, че от смяната на правилата ще има печеливши и загубили, като това важи и за Мерцедес.”