СЕВ стартира стратегическата кампания "Бейзбол, популярен в Европа"
Дълго разработваният стратегически план за популяризиране на бейзбола в Европа бе официално стартиран вчера от континенталната конфедерация (СЕВ). Кампанията "Бейзбол, популярен в Европа" цели да допринесе за рекламата на спорта в световен мащаб, която да убеди МОК да върне американската игра в олимпийското семейство."Сега, повече от всякога, имаме нужда МОК да разбере, че бейзболът и софтболът са стабилни международни спортове. Наше задължение е да използваме мощни световни надпревари като олимпийските игри, за да постигнем необходимото въздействие на обществено ниво. Ние виждаме бейзболистите като основа на това, което правим. Сега имаме златна възможност да впрегнем силата на нашия спорт в неговата най-висша форма, за да привлечем още повече хора към играта", заяви президентът на СЕВ Ян Еселман.По предложение на организационния комитет на игрите в Токио '20 бейзболът и софтболът може да бъдат включени като допълнителни дисциплини в програмата на XXXII лятна олимпиада след 4 години. Решението ще бъде взето по време на 129-ата сесия на МОК в навечерието на игрите в Рио де Жанейро '16 през август.Инициативата "Бейзбол, популярен в Европа" вече получи подкрепата на МЛБ и двете най-големи американски програми за международно развитие на детско-юношеския бейзбол – "Литъл лийг" и "Пони". Националните федерации на Холандия, Испания и Великобритания пък ще осигурят професионалисти, които ще се включат в работен екип за координация на действията на СЕВ.